Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 606 ggr
[Tilde]
0

Foder till en dräktig hona?

Utifall Charlie är gravid (hoppas på skendräktighet, men vi får se) vill jag såklart ge henne bra mat! Jag har ställt ut extra mycket hö och pellets till henne, plus en vattenskål (Willow är instängd i buren just nu). Bör hon få något mer? T.ex. något som är extra rikt på vitaminer eller liknande?

Norberg90
1

Honor som är dräktiga ska inte ha någon annorlunda kost när de är dräktiga. Absolut inte mer pellets än tidigare då de kan bli feta o få svårt att föda.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[Tilde]
0

Ojdå, jag läste på flera sidor att de ska få extra mycket pellets sent i graviditeten och om Charlie inte är skendräktig? så kommer ungarna snart… Fast jag vill såklart inte att hon ska få vitamin/mineralbrist av något slag! Förvånad

dermot
1

Du behöver inte ändra kosten något förrän efter ungarna är födda, då kan du öka pelletsgivan. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

Okej! Då vet jag, tack :) När ska ungarna börja äta pellets? Om det nu kommer några ungar… :P

dermot
0

#4 De brukar börja smaka vid runt 3-4 veckor, då kan du ge dem en egen skål med lite pellets i (behöver inte vara mycket alls), de får ju mjölk fortfarande då. Sedan vid 6-7-8 veckor får du ge dem mera någon dl beroende på hur många de är. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zakarias
0

Hur kan hon få ungar? om du bara har 2 honor hos dig?

dermot
0

#6 Willow är en pojke numera.

// Anka

[Tilde]
0

#4 Okej :) Tack för dina kunskaper, Anka <3 hihi Vi får se om det kommer några ungar! Måste i vilket fall som helst hitta en bra och billig djurklinik som kan kastrera Willow så snart som möjligt! :/

#6 Willow visade sig vara en hane, trots hon-garanti av uppfödaren. >< Så han måste kastreras nu..

AkaiTsuki
0

#8 Jag tycker du borde ringa den uppfödaren och säga till :/

//Joanna

[Tilde]
0

#7 Hon är transsexuell xD

#9 Det var en hobbyuppfödare, men jag kan se om vi fortfarande har kvar numret dit!

Zakarias
0

#8 Okej, hur gammal är charlie nu då?

[Tilde]
0

#11 De är båda endast lite över 4 månader, så om hon är gravid hoppas jag att allt går bra! Är lite orolig :/

Klara.b
0

Stackare! Vi håller tummar och tassar på att det inte blir några ungar!

Såg att du sökte kaniner i en annan tråd, nu kanske du inte behöver det? Efterssom du får ungar tänkte jag.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[Tilde]
0

#13 Ja precis, det här kom ju väldigt oväntat! Blir det ungar kan/behöver jag inte köpa en till kanin… Förvånad