Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 599 ggr
esiul
0

Vädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För två veckor sedan hoppade det omkring en liten vädur ute på gräsmattan (bor i ett hyreshusområde). Den kom fram när jag närmade mig och jag tog upp den (inga problem på något sätt, den var väldans snäll). Så, jag tog hem den … Förrymd kanin, tänkte jag. Satte upp lappar, kollade anslagstavlor men nej. Ingen kaninägare anmälde sig. Så den bort fortfarande här - har fått låna bur av kompis. MEN. Saken är den att jag har tre katter (14, 14 och 12 som jag tagit från katthem för att de ska få en lugn och trygg ålderdom hos mig) …. och de är lagom förtjusta i kaninen. Han skuttar efter dem hela tiden när han är lös och två av dem kan freda sig, men den tredje, en ursnäll skogis, värjer sig inte utan ser bara olycklig ut och försöker smita undan.

Så, i längden kan jag inte behålla kaninen. Det är en hane, beige med vit mage, och, som sagt, mycket social - den sitter i knät och låter sig kelas med. Var i djuraffären för att kolla upp den och de sa att han troligen har växt färdigt, men att den inte är så väldans gammal. Klorna är klippta och så vidare, så min misstanke är att någon bara tröttnat eller så och släppt ut den.

Därför - om någon vänlig själ har möjlighet att förbarma sig och ta över kaninen så skulle jag bli överlycklig! Alternativet vill jag helst inte tänka på.

Har ringt ngra 4H-gårdar, men de har överfullt med kaniner, säger dom. Eller också har de semesterstängt.

Kontakta mig gärna på esuil@yahoo.com så får vi prata vidare.