Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3356 ggr
[luckymoa]
1

Blandras ungar Rex/Dvv

De beräknas födas 4 maj (dag 30) Mamma= svart dalmatin rex Pappa= svart/gul Japan wienertecknad Dvv Säljes med h -bevis. Givetvis bettfels kontrollerade med klippta klor :) Denna kullen är planerad och är gjord för att vi ska nå vårat mål som är dalmatiner tecknade Dvv :) Dessa ungar kommer att passa utmärkt till kel, hoppning eller Avel om någon vill ha dalmatiner tecknade Dvv, precis som vi :) Intresse går att lämna redan nu! Bilder på föräldrarna kommer innom kort… Vidare info lämnas när de små bebisarna e födda :) De kommer att finnas i Lidköping och kosta runt 200 kr

[luckymoa]
0

Putteliputt! Bilder på föräldrarna kommer imorrn :)

[luckymoa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer pappsen iallafall Glad

[luckymoa]
0

Å en till Glad

[luckymoa]
2

Här kommer mammsen som idag har börjat boa Skrattande

[luckymoa]
0

En liten tjockis har hon blivit med! Får förhoppningsvis reda på om hanen bär på rexgenen åxå :) Ska bli sååå spännande!

[luckymoa]
0

I lördags kom det 10(!) små bebisar här hemma:D Tyvärr bara 9 kvar,1 ramlat ur boet :( Det är 6 svarta och 3 dalmatintecknade godingar! 1 dalmatin stannar resten är till salu :)

atlanta
1

Grattis Glad Lite sugen på en dalmatin, ska fundera och återkommer när jag sett bilder.

[luckymoa]
0

Tack! Å vad roligt! Ska försöka fixa lite bilder snart :)

Alone
0

är hanen RB? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[luckymoa]
0

Vet ej! Ska spana efter det så meddelar ja om de verkar vara några rexisar :)

[luckymoa]
0

Det ser i nu läget ut som 3 svarta normalpälsade 3 svarta rexade 3 dalmatin i rexpäls Jackpot!!! :D Hanen är alltså garanterat rex bärare, jihooo!!!

dermot
0

Hur ser dalmatinerna ut i rexpäls? OK med fläckar?

Kan du sätta stamtavla på de?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[luckymoa]
0

En e bra i teckningen (den stannar troligtvis) De andra är möjligtvis något övertecknade… Men jag ska försöka fixa lite bilder snart! Eftersom de e blandisar så funkar de inte ju inte med stamtavla :)

dermot
2

#13 Du kan sätta stamtavla på dem, eftersom de i så fall blir "projektkaniner" :) Har de godkändt med prickar och har hängande öron så kan man alltid prova att ställa de som rexpälsade dvärgvädurar. Man kanske inte kan vänta sig några höjdarpoäng, men man kan hoppas att de går igenom.

Har själv tänkt ta fram dalmatinertecknade dvärgvädurar i rexpäls. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[luckymoa]
0

Oj vad kul! De va mer än jag visste! Vad glad jag blev nu!!! :D men då måste ja fixa uppfödarnr snarast! Tack för upplysningen :)

dermot
0

#15 Men får ju tillägga att man måste söka dispens för att i så fall kunna stambokföra kaninen efteråt. Och man får ju upplysa köpare att de är korsningar. Så du inte "lurar" någon :)

// Anka

[luckymoa]
0

Ne precis! Viste att man kunde ansöka om dispens, men hade ingen aning om att man kunde göra de med blandisar… Men alltid lär man sig något :)

zezagena
0

Uppåtöron dominant men har du supertur lägger nån öronen i kullen Flört

atlanta
0

Den här kullen blir spännande att följa Glad

[luckymoa]
0

#18 ja de e ju så… Men ja håller alla tummar å tår att nån (helst den bra tecknade dalmatinen givetvis) får häng öron :) #18 :D

[luckymoa]
0

Ska försöka fixa bilder på godingarna i kväll :)

[luckymoa]
0

Dalmatin 1

[luckymoa]
0

Dalmatin 2

[luckymoa]
0

Dalmatin 3 (stannar troligtvis)

[luckymoa]
0

En rex å en normalpälsad =)

[luckymoa]
0

De va INTE lätt att ta kort på de små liven kan ja lova! inte still för en hundradels sekund =D

dermot
0

Det ser ut som att det endast är dalmatin #3 som går att ställa, de andra har tendens till ålsträck.

Vore sjukt spännande och se hur det går för den! Du får uppdatera mig;)

// Anka

[luckymoa]
0

Ja, ett minus på den är att den har en hel nosfjäril… Men jag vet inte hur petnoga det är med sånt?

dermot
0

#28 Är ej hundra, men kan hända att man får avdrag på det, men vet inte om det är det "viktigaste" som de kollar, den ser ju ut att ha bra med prickar annars. :)

// Anka

Alone
0

jätte spännade att se hur ungarna utvecklas :D

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[luckymoa]
0

#29 ok det återstår att se! :)

#30 Ellerhur! Blir helt i extas när ja tänker på de :D Så nyfiken så ja håller på att dö ;-)

atlanta
0

Gud vad söta de är Glad Står gärna på intresselistan om du har någon.

[luckymoa]
0

#32 Ne de har jag inte än, men de e ju lätt fixat :) vill du så kan du pm'a din mailadress till mig så e de lite lättare att meddela när ja har sett kön osv… Om de e några fler som vill stÅ med så har jag alla på samma ställe tänkte jag :)

[luckymoa]
0

Putteliputt :)

[luckymoa]
0

Va precis ute å tittade till de små liven =) Gud vad de växer! Som ogräs Flört Några av dem har öppnat ögonen nu åxå Skrattande Hoppas på att nån blir blåögd!

Här kommer några bilder

[luckymoa]
0

Å en till Glad

[luckymoa]
0

Å en till Glad

[luckymoa]
0

Å en till Flört Denna e en riktig liten tjockis Skrattande

atlanta
1

Så himla söta =)

[luckymoa]
0

De e flera som har visat intresse för kaninerna… Vet inte hur andra gör men jag tror att jag kommer göra så att de som står på intresselistan skickar jag info om kön när jag vet det, och då e de först till kvarn att tinga sin favorit :) Som sagt, vet inte hur andra gör, så har ni nått tips? som är bättre så kom gärna med det! :)

dermot
0

Faaast blir det blåögt kan du ju inte ställa/sätta stamtavla Flört

// Anka

[luckymoa]
0

Ne, de har du ju rätt i :) men de hade vart häftigt på nån av de svarta! :D

Kickan90
0

De är jätte fina, men jag hoppas då transport verkar svårt i nuläget :(
annars e dom jätte fina ser fram emot ditt projekt :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[luckymoa]
0

Du kan ju alltid lägga ut en tråd om transport i Köpes/säljes/transport inläggen :)

[luckymoa]
1

Nu har ungarna börjat hoppa ut ur boet och de växer så de knakar! Har även kollat könen så det ser i nuläget ut som ¤ pojkar och 5 töser =) Men man vet aldrig, vågar inte säga säkert än… Kolla hemsidan för vidare info! Skrattande Här kommer en bild från idag… Stor och liten =)

http://www.123minsida.se/stadinskaniner/82269795

[luckymoa]
0

Putt

[luckymoa]
0

Putteliputt!

[luckymoa]
0

Nu har det blivit bekräftat att pappan e satinbärare, så ev e dessa ungar det åxå :D

[luckymoa]
0

Här kommer lite nya bilder!

[luckymoa]
0

Ytterligare en =)

[luckymoa]
0

En tredje!

[luckymoa]
0

Den första e på en normalpälsad hona, den andra e på en "dalmatin" rexpälsad hane och den tredje sista e på en rexpälsad hona. Dessa små godingar e alldeles ljuvliga i tempramentet precis som deras föräldrar <3 Kyss

pigelina
0

#50 Den var ju för söt!

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[luckymoa]
0

Ja han e illgullig =D

[luckymoa]
0

Transport åt Sthlm hållet kommer att ske i början av juli! (datum ej bestämt)

[luckymoa]
0

Skulle någon vänlig själ kunna ändra denna tråden och lägga till ett (S) framför rubriken? Skulle va kanon =)

[luckymoa]
0

Ungarna växer som ogräs och e hur goa och nyfikna som helst! ALLT ska undersökas haha :D Dessutom ser en av ungarna ut att få flax öron, vem vet, de kanske blir fler! De har riktiga parabol öron allihop så jag skulle inte bli förvånad :)

[luckymoa]
0

Här e hela högen!

[luckymoa]
0

putt

[luckymoa]
0

Nu e de endast tre helsvarta kvar en rexpäls tjej, en normalpäls tjej o sist men inte minst en normalpäls kille :) transport åt Sthlm hållet kan fixas nu till helgen, även till Alingsås' samma helg :)

Katten_
0

Gud vad fina! :O *kär*

/Christel & kaninerna! Glad

[luckymoa]
0

Ja de e faktiskt himla fina om jag får säga de själv ;)

[luckymoa]
0

Nu e alla ungar sålda så tråden kan låsas :)