Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 331 ggr
myriis
0

Gottis Tips!

Har ni något som er kanin bara äälskar! Kanske någon sorts "grönsaksgryta" eller kanske något annat finurligt?
Dela med er av era kunskaper :D Alltså inte bara kanske "ta en broccoli och ge till kaninen" utan något riktigt gott som man kan göra vid speciella tillfällen!

Jag har tre tips?.. :)

**Halloween äpple
**_Du behöver :
1 äpple, gärna ganska stort
2 russin
1 vindruva
1 morot
Något som kaninen tycker är jättegott!

_Obs! Detta har jag aldrig provat själv, utan bara tänkt testa :)
Börja med att skära ett hål längst upp på äpplet (där det ibland sitter en liten "gren") Gröp ur äpplet. Glöm inte att spara "locket" som du skärde loss!
Gör två små hål i äpplet som ska vara "ögon". Där sätter du två russin. Gör ett lite större hål en bit under, som "näsa". Där sätter du vindruvan.
Efter det gör du ett hål som ska vara munnen. Skär av en bit av moroten, ca 4 cm. Den ska "platsa" i hålet du skär.
Efter det fyller du äpplet med något kaninen tycker är gott. Sätt på locket och tada! ^^

**Toarulle!
**Du behöver: 1 toarulle, utan papper Lite grönsaker/frukter som kaninen gillar Hö

Börja med att skära/skölja/skala frukterna/grönsakerna du valt att ta. Lägg i så att det endast finns i mitten och inte "täcker hela rullen". Efter det så stoppar du hö på toarullens sidor så att inga grönsaker/frukter kan komma ut. Sådär, nu får din kanin jobba lite!

**Grönsaks gröt
**_Du behöver:
½ dl havregryn
1 dl vatten
½ morot
1 äppelklyfta
1 bit broccoli
1 bit gurka

_**Obs! Det funkar såklart med andra grönsaker/frukter också!
Obs2! Tänk på att för mycket gröt inte är bra för magen :P
**Häll vattnet och havregrynen i en skål. Värm i micron i kanske 45 sek, eller tills det blir gröt. Ta fram en lite större skål som du fyller med vatten. Ställ skålen med gröten i vattenskålen. Det gör att den svalnar fortare.
Sen skär du grönsakerna och sköljer dem. Efter det är det bara att ösa ner det i gröten och blanda! Färdig att servera!

[Quellii]
0

Vilka bra tips? :) Lät jätte roligt för kaninerna :D

ciss
0

Tack för tipsen!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

PuzzelsMatte
0

Bra tips? ;) det ska jag prova nån gång!

Tina-A
0

Underbara tips?!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Bra tips? :)

- Mvh Emma

amand
0

Superbra tips?! :)

[Niike]
0

Tummen upp! Lät rikigt gott och samtidigt sysselsättande för kaninerna!

Sosso
0

bra tips? :D

twinnie
0

Bra tips? :D
*putt*