Ras?
Ser ut som en dvärgvädur och hermelin korsning tycker jag
//Joanna

Ser ut som en dvärgvädurskorsning
färgen är madagaskar winerteckad.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Aha, ok, då vet jag färgen iallafall :)
Dvärgvädur/hermelin skulle jag gissa på :)

Två som gissar på samma :) Någon mer som är duktig på korsningar? :)
inte för jag egentligen vet något om detta, men han såg så himla stor ut? men det kanske bara är som det ser ut.. hur mkt väger han? är han en större kanin eller mindre?

Har inte vägt honom :/ Han är inte mycket större än dvärgvädurshonan jag har.

Jo förresten veterinären vägde ju honom vid kastreringen för två veckor sen. Han vägde exakt 3kg.
Okej, jag blev så förvånad att folk gissade på hermelin, det skulle inte jag ha gjort.. skulle trott det var nåt annat.. med långa stående öron.. men vågar inte uttala mig då jag inte kan nåt..
men jag tänkte mig nåt "harigt" typ.. men ta nu inte detta som nåt annat än att jag gillar gissningslekar..
3 kg är ju ganska stort för dvv.. o han ser ju alls inte fet ut.. bara vältränad

Ja, jag är nog mer inne på din linje. Men är dålig på raser :( Inte för att det spelar så stor roll vad han är, då han är en kastrerad kelkanin. Men ändå :D
Ja, om han vägde 3 kg är det nog inte hermelin i, då vet jag faktiskt inte :( Lägg upp fler bilder från sidan och liknande så kanske dom som kan mer än jag kan se :D

Dvärgväur och nån större ras då måste det ju vara när han väger 3 kg, dvärgväduren väger ju under 2 kg, så en större ras på 3-4 kg med uppåtöron.
Han är väldigt lik men kanin Ville och han tror jag att han är hermelin och dvv. Men han väger 2 kg. De va lite lustigt för öronen och hela kroppen var så lik=)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Ska genast fota :)
Kanske han har lite holländare i sig om han är så stor? :)

Den som sa nåt om Hollis.. alltså det där fejset..
men vad vet jag.. men han är helt ljuvligt fin

Tack =) Och han är hur go som helst :)
Kanske en dvv med dåliga öron?
Jag skulle gissa på holländare/dvärgvädurskorsning, också då madagaskar + dålig holländartecknad. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
tycker de ser ut som holländare/dv.vädur, ser inte alls några drag av hermelin.

Har tittat på massa bilder nu och holländare/dvärgvädurskorsning skulle det nog kunna vara! Tycker han är anska lik en holländare.