Kaninungar.
För ungefär en månad sen lyckades Bosse rymma in till Olga, och tja, vi förstår ju alla vad som hände där. Men eftersom Bosse redan lämnat tre olika honor tomma, hoppades vi nog på att det inte skulle ta sig. Under tiden blev hon tjockare, fick en hårdare mage och min kompis tyckte att hon kände kaninungar i magen på henne. Men det var likadant första gången när hon visade sig vara skendräktig?.
Men gissa vad?
Idag gick jag in på rummet för att fylla på hö, titta till och kela lite med dom. Då såg jag en röd fläck i spånet i Olgas bur. Min första tanke var; maskrosblad. För det hade hon ätit en del av dagen innan, och om jag förstått det rätt så kan kaninernas kiss bli rött av det. Men sen fick jag en sån där klump-i-magen, och var tvungen att kolla i Olgas hus, så jag lyfte upp det. Det första jag såg var en stor 'klump' med päls, och magen började såklart pirra mer. Så jag tar ner handen för att flytta lite på pälsen. Och då känner jag hur otroligt varmt det var. Då insåg jag att Olga hade fått ungar. Så jag kollade lite nogrannare någon minut efter och såg att det låg fem små ungar i boet. Alla levde och såg ut att må bra. Och Olga brydde sig inte särskilt om att jag kollade till hennes ungar. Och ett ordentligt bo hade hon gjort också!
Så, ja, i denna tråd hade jag då tänkt att ni skulle få följa dom små liven.
Är ni ev. intresserade av en kaninunge, så hojta till! Så ska du få min mejl (alternativt mitt telefonnummer).
Mvh/ Josefin, Olga, Bosse och dom små ungarna.
Grattis!
Äre din första kull ;)?
#1 Grattis och grattis…. Vet inte om det e så bra :p
Japp, min allra första kull.
Vad spännande att han blev pappa till slut, goa Bosse! 
ååh! :D ser fram emot att få följa dom här :)
Ska bli kul att följa :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#3 Ja, jo. E super lycklig för det! och väldigt nyfiken på hur ungarna kommer se ut :)
#4 hihi ^^
#5 Aa :)
ååh va kul !
Grattis Lägg upp bilder på dom vill så gärna se sötisarna
.
#8 Ska jag göra, men vill inte hålla på i boet för mycket 
är interiserad av en hona om det finns :P
Har en kastrerad hane.
vad kostar en och vart finns dom? ^^
Okej, ja, det lär vi se senare om det finns någon ^^
Kommer nog att ta 200:- för en kaninunge, och jag bor i Stockholm ^^ Men transport mot Sala/Västerås går att ordna! :P
#12 , åh villka små pluttisar ! 
#13 Ja, eller hur, riktiga små sötnosar
Igår hittade jag en unge utanför boet, h*n levde fortfarande så jag har gjort ett eget bo åt stackarn och stödmatar den. För den var väldigt smal.
Och det visade sig vara bara fyra ungar, inte fem. Så tre ungar tar Olga hand om, och en måste jag stödmata.
Och det var väldigt frusterande eftersom jag e hundvakt i helgen också. Så var tvungen att hålla koll på kaninungen och hunden.
(Hunden är inte van vid kaniner och skäller när hon ser dom, så hon kan inte vara i samma rum som dom.)
Kaninungen dog tyvärr igår :/
Nej vad synd. .:(
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#17 Jo :/
Åh vad fin Bosse var! Och kul med små japaner.
Trist att en dog men det är ju rätt vanligt att nån eller några i kullen inte klarar sig.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#19 Jo, Bosse e riktigt fin :)
Här kommer lite bilder på de små ungarna ^^
Ungen som dog:

Unge nr 1, Cookie Dough:

Unge nr 2, Oh My! Applepie:

Unge nr 3, Fairly Nuts:

Alla tre:

Kram!
Ben&Jerry namn? :) Hade oxå tänkt ha de på min kommande kull ^^
Btw, riktigt fina kaniner!
// MT ♥
# 21
Jättefina kaniner, men jag tycker dock de ser väldigt små och smala ut? Du kanske ska prova att lägga mamman på rygg och låta de tre få äta sig mätta? Visserligen kanske du tog kort precis innan mamman skulle mata dem, och då är de ju iofs rätt smala….?!
#22 Precis ^^ Och tack!
#23 Måste vara bilderna som luras, för irl ser dom tjocka och fina ut (:
Måste bara berätta att igår dog en till unge, jag kollade in dom på morgonen innan jag stack iväg, och då såg det jätte bra ut. Men sen när jag kom hem var ungen vääldigt smal och efter några timmars försök att mata den så dog den :/
Dom andra två höll jag på med tidigare idag i alla fall och dom e jätte tjocka. Men matade dom lite med ersättning för säkerhets skull.
Uppdaterar även med nya bilder!
Mamma kanin, Olga:

Pappa kanin, Bosse Bus:

Kaninungarna, Cookie Dough (Den med mest svart) och Oh My! Applepie (den med minst svart):

#25 NÄ fy vad synd att en till skulle dö!!!!
dom som är så söta!!!
#26 Jo, att Olga inte kan ta hand om dem :(

Inte så lätt att stödmata små ungar, nästan omöjligt, får ofta motsatt effekt, det slutar ofta med att dom får mat i fel strupe och då dör dom pga det eller får lunginflammation, så det är bäst att låta honan sköta detta själv, även om nån unge har hamnat utanför boet, så att lägga tillbaka är bättre, då får den ju också värme från syskonen.
ÅÅÅ, gud vad gulliga!!!♥
#28 okej.
#29 japp ^^
Aw vad söta! Älskar Cookie Dough ♥ (ungen alltså haha)
Kan du inte filma och lägga upp ett klipp? :)
#31 Det är min systers favorit med ^^
Kan jag göra, men inte just nu :)
Idag öppnade Kakan (som jag bestämt att kalla Cookie Dough för) ögonen halvt, och Äpple (Oh My! Applepie) är på god väg!
Dom är båda nyfikna och framåt, fast mest Kakan ;)
Nya bilder från idag:

Så söta 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#34 Helt underbara
Alltså åååh smälter! Kakan är föör söt! ♥_♥
kakan är ju alldeles för söt alltså, livsfarligt! den kaninen lär det vara många som vill ha :) (även jag)
#36 & #37 Verkade vara många som gillade lilla kakan ;)
Super fina ungar!
#39 Verkligen! :)
Aww. :'3
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Så söta… ^^
Herregud, vilken abstinens jag får efter kaninungar! Helt sjukt. 
#43 vad betyder abstinens?????? 
#44: Det är att man har ett starkt begär efter något - som i det här fallet att jag kände att jag behövde kaninungar. :)
Det betyder att man har ett starkt sug, ett begär, efter något som man upplevt tidigare :). Används oftast gällande beroendeframkallande ämnen.
Rökare får nikotin-abstinens.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
ÅÅhh va gulliga!! Nu vill jag bara springa ut i trädgårn till mina små korvar men är så mörkrädd så vågar inte gå själv haha :D
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#46: Tja, en mycket bättre förklaring. :P
#45 och #46 fattar… även om jag kan vara något trög ibland….
Kanske dags att uppdatera med nya bilder!
Cookie Dough (kakan):

Oh My! Applepie (äpple):

Båda:

Naaaw! Har Kakan badat på 2:a bilden, eller?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Vilka fina färger dom har!
dom är väldigt fina båda två :D
#51 Han hoppade in i en transportbur som hade vatten i sig xD Därav blöt kanin ^^
Så söta :)
/Kram Betul ♡
grattis! Fluffiga o söta!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Kan nu säga att jag har kollat kön på dom. Äpple ser ut att vara en tjej, och Kakan ser ut att vara en pojke. Dock liiite osäker på Kakan! :P