Allergi mot kanin
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av allergi mot kanin? Jag har en bror som är allergisk mot kanin, men jag vill verkligen JÄTTE gärna ha en…
hur tror ni att den allergiska skulle reagera om man har kaninen utomhus?
har föresten 2 marsvin, och det går TOPPEN-BRA med allergin! :)
Kan ju gå, om du är noga med att byta kläder när du går in i huset osv.
Beroende på hur allergisk han är.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har mina kaniner ute. Bror och mamma allergiska. De reagerar inte när jag kommer in och de brukar klappa dem när dem är ute… ^^
När jag varit med kaninerna, det första jag gör är ju inte att jag kramar dem direkt när jag kommer in. :P
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Tips: Ha den ute & köp en rexpälsad (allergivänligare) kanin så kanske även din bror kan klappa den ibland ! :)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
#3 Rexpälsade är inte alltid mer allergivänliga. Beror helt på personen i fråga som är allergisk
har ute och min andra familje medlemar märker inte av alergin efter att jag kommer in.
när dom fäller mycket brukar jag ta på mig en kofta som jag bara har på mig ute vid kaninerna,den tar jag sedan av mig när jag kommer in :)
du kanske kan ha en "sommarkanin" under sommaren på prov för att se om dom märker av alergin (?)
HAHAHAHAHAHA…..
#4 - Det är det jag fått lära mig och det jag står fast vid. Jag har även en allergisk pojkvän så ja.
#5 - bra idé, det kanske du bör testa, låna/hyr en kanin innan du köper en. Då går det ju alltid att lämna tillbaka den om det inte skulle funka :)
Min kusin är väldigt alergisk mot de flesta olika djur, ink. kanin men vi har våra kaniner ute och det är inte några problem när hon bor hos oss :)
Så jag tror att det kan fungera om man är noga med kläder och liknande !
Eller så skaffar man en luftrenare (från philips tror jag det var) som tar bort alla allergener i luften i ditt rum eller där kaninen ska va. Men det är dyrt.. ca 3-4000 tror jag det var.
#6 Jo men det är precis som jag säger: beroende på person ;)
Men det sägs att rexpälsade är mer allergivänliga men det är ingen garanti, sedan tror jag att kaninen måste ha mycket bra pälskvalité och inte halvkass som min har :)
Min gamla klasskamrat är kaninallergiker och lärarna satte oss två brevid varandra i klassen Två gånger i rad alltså en hel hösttermin, stackars sate som satt och nös säger jag bara. Hon kunde nysa även som jag inte hade tagit i kaninen med kläderna jag hade på mig. Dock efter jag skaffade rex så satt vi inte tillsammans men hon kunde nysa ändå när hon var nära mig men inte alls lika mycket som normalpälsat
Beror helt på personen men som jag har uppfattat de flesta som är Juuust kaninallergiker så brukar det vara svårare allergi än en lätt allergi på de kaninallergiker som jag mött
//Joanna
#9 och det är som jag säger, allergivänligare, inte garanterat allergivänliga :) men aja, vi ski
vi skiter i det nu, vi är ju praktiskt taget överrens :) *