típs!
hej min kanin fyller år imorgon, Kan ni kankse säja vad man kan göra på hennes födelsedag, Har köpt prisenter redan! ;D
Tacksam för svar
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
ge henne bara lite extra gos och kanske en grönsaks tårta! Med knäckebröd, morötter, sallad osv. Jag tror inte att hon vet exakt att hon fyller år ändå…
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#1 kaniner bör inte äta så mycket sallad , det gör gaser och kaniner kan inte rapa , eller fisa.
Men om man tar bort sallad så är det en bra ide! :)
Oki ;) Nogon mera Idè?
#2 Får man inte ge sallad?
Hur kan det ge gaser?
Min hamster får jättemycket.. Egen sallad, men det kanske inte gör skillnad? 
resept på kanintårta eller muffin eller nogot annat som passar på födelsedagen! Åxso frukost ? Typ resept på macka eller nogot!
Jag tycker du inte ska ge så mycket. Hon måste orka äta hö också =) om du vill ha en macka kan du väl kanske ta en liten bit knäckebröd (en kanske 4x4 cm?) och sen lägga på något gott, anske några bitar morot eller lite persilja på, eller brännässlor kanske? Nä, jag är inte bra på sånt här så du får fråga någon annan :)
#4 man kan ge kaniner sallad , men som sagt de kan inte släppa gaser ( xD ) , men i mindre mängder.
Hamstrar är nog en annan sak , de är ju inte hardjur. :)
#7 Haha, okej. Är 1 stort blad för mycket? Eller hur mycket kan man ge ungefär då? ^^
Nej, jag vet haha men tänkte på att om det är gasbildande, varför har inte han fisit då? haha ;)
#8 kaniner kan inte fisa , därför är det farligt?. :p
nåra mera tips???
#8 Oj du kanske syftar på din hamster? xD
Vet inte , han kanske gör det på natten ?
xD
men ta typ bara ett knäckebröd och lägg typ ett maskrosblad eller saladsblad på och sedan lite riva morötter och annat kaningott och lägg en knäckebördsmacka åvanpå! Så blir det som en tårta
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin