Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 486 ggr
tussen12
0

första kullen

Hej! Nästa sommar ska jag ta ungar på min kanin,

Hur ska man göra när man städar buren o.s.v…Skriv hur ni brukar göra med motionen ochså när hon har ungar i magen,

tips? allså xD

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

tussen12
0

Putt

ninor
3

Extremt onödigt att putta redan efter 9 minuter. Puttar gör man inte samma dag man har skrivit inlägget.

Jag ska ta min första kull i höst, och jag hade nog tänkt att bara öppna luckan till hennes bur så kan hon själv välja om hon vill ha lite Motion i hagen eller inte. Det borde inte vara några problem att städa buren heller, så länge du inte rör bolådan.

Fridaaaa
2

Man puttar inte samma dag som man skrivit tråden. (har nämts innan till dig)

Hur gammal kommer kaninen vara när den får sin första kull?
Har du läst om allting om genitik, skötsel osv?
Har du tillräckligt med burar om du inte skulle få dem sålda?

När jag har haft kull, har jag städat buren som vanligt, utom sista dagarna-
Och honan har fått vara i Hage till sista veckan, inte sen, för säkerhets skull.
Lyft henne mindre med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tussen12
0

honan kommer vara lite över 9 mån,Väldigt sosial e hon

har läst som attan, Men det står ingenting om att städa burarna osv,

Fridaaaa
1

#4 Vet du vilka teckningar man inte får para med?

tussen12
0

Nepp? Har inte hört talas om de:o

minaninar
2

Skäms Vill inte vara dum eller så, men funderar på vad du har tänkt göra med alla kaninungar? Har en känsla av att du är mkt ung? Det kan bli många. Dessutom så om du ska  ta kull  måste du läsa på om stödmatning och om hur man tar hand om ungar som inte mår bra osv tycker jag.

Det är viktigt att man har funderat igenom vad man ska göra om man får t.ex. 9 kaninungar? Hur ska man se till att de får hem hos folk som är snälla och som faktiskt kommer vilja ha dem även när de blir stora kaniner. De lever ju ca 6-10 ¨år eller mer. Om du inte får dem sålda, vad gör du då`? De måste bo könsåtskillda osv.

och allt som # 3 säger

Hoppas du tänker mkt på kaninernas bästa när du planerar. Så att inte ungarna ligger och självdör för att du inte vet hur man ska hjälpa dem om de inte får värme eller mat t.ex.

Jag säger inte detta för att jag tror att just du inte kan eller vet. Mer som något jag tänker på varje gång någon som är väldigt ung ska ta kull.Skrattande Du behöver inte berätta för mig, men se till att du funderar igenom och läser på mer, t.ex. om genetik och teckningar så att kaninerna inte blir sjuka osv.

Fridaaaa
1

#6 Då har du inte läst på allt du ska du ;)
Parar man brokad med brokad, mantlad med mantlad eller brokad med mantlad, så kan man få vitscheck (dem kan få magproblem osv)