Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1297 ggr
sskaniner
0

dvärgvädur, fälla öron

jag har en hona som inte lägger ner öronen ordentligt, någon som vet något tips??

hörde från någon att man kan tejpa ner hundars öron, fungerar det på kaniner oxå? och isåfall hur gör man det?

hon får ju sämre poäng som öronen är nu men finns det inget att göra så finns det inte men tänkte ändå kolla.

hon är ett halvår så tror inte dom kommer lägga sig själva:(

tacksam för svar:)

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

[_annaH]
0

Du kan ju inte tvinga öronen att lägga sig ner? Vissa dvärgvädurar får helt enkelt svajiga öron som inte vill lägga sig ner.

moonray
0

varför inte bara låta henne ha sina öron som hon är naturligtskapt och ha henne som en kelkanin alt. sälja henne till någon som inte prioriterar utställning och istället köpa en ny kanin som uppfyller kraven :)?

Linnet
0

Dvärgvädurar som fötts ute på höst/vinter och bott ute har svårare att fälla öronen, kyla ger kortare öron och då har dom svårare att fällas. Vet ju inte hur det är med din kanin, det är ju tyvärr så att en del dvärgvädurar har öronen lite på flax.

sskaniner
0

jo finns det inget sätt att få ner dom så ska hon ju säljas men det är synd då jag gillar henne så därför jag tänkte på om det gick att hjälpa dom ner eftersom det går på hundar(iallafall vad jag hört?)

//Sandra Johansson

zezagena
0

Pröva massera öronknutarna varje dag, hon kan ju ändå ge bra öron till ev ungar om hon föräldrar med bra öron Skrattande

sskaniner
0

jo det kan hon ju ge men hon har redan en lucka i stamtavlan men hon kanske inte blir nollad för dåliga öron?

//Sandra Johansson

zezagena
0

Om öronen inte ligger ner blir hon nollad tyvärr, hur dåligt liggande är de, foto?