Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1148 ggr
viggebys
0

Nybyggt ! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa upp mina två nya (och första riktiga) hopphinder som jag precis byggde! :) (helt själv!)

ni får ha lite överseénde då detta är första gången jag byggde något över huvudtaget helt själv och jag gjorde dom utan ritningar :)

Det lilla hindret blir som högst 42cm & höjdhoppshindret blir som mest 92cm :)

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[_hsleiufhbtv]
0

Fina, men dessvärre är dom inte bra att hoppa på.. Kaninen ska kunna riva hindret från båda hållen annars skadar den sig väldigt lätt :/

viggebys
3

#1 - Man hoppar ju från ett bestämt håll, alltså hoppas dessa hinder "bakifrån" och då går dom att riva ganska lätt :) Skulle aldrig hoppa dessa "framifrån" då jag vet att dom kan skada sig !

AkaiTsuki
0

#2 Mjo men vissa fastnar i hoppet och försöker ta stöd eller så från pinnarna och de fäller hela hindret och de kan skada sig ändå

Du behöver bara vända på  själva stolparna som märlorna sitter på  och så är det så bra så :)

//Joanna

viggebys
2

# 3 - och hur ska hinderstolparna ligga kvar då ? :P

AkaiTsuki
0

Du får göra spikarna raka, och sätta två brevid varandra så att de pinnarna kan Balansera på spikarna

Vissa gillar inte hinder med spikar

//Joanna

viggebys
1

Ja vi får väl se hur jag gör, det löser sig.

[Wera]
0

Blev bra trots att de inte är godkända men funkar väl som "första hinder" :) nu vet du ju till nästa gång ! :) att de ska kunna rivas från båda hållen som hopphinder till hästar. Sen hade jag gjort dom bredare (nu kanske bilden ljuger lite i stl) :P

[_hsleiufhbtv]
2

Såg också att du använt spikar för bommarna - det är livsfarligt för kaniner. Tänk om kaninen hoppar till och får ett spik i ögat? :(

viggebys
2

#7 - jag är nöjd för att vara dom första, dom andra blir annorlunda :)

#8 - kaninerna hoppar som sagt bakifrån, och det sticker inte ut något på baksidan.

AkaiTsuki
0

Det är faktiskt riktigt najsigt för att vara första hinder… du skulle bara sett mina första hinder haha x'D

//Joanna

viggebys
2

#7 ja dom är bredare än dom ser ut :)

[_hsleiufhbtv]
1

#9 spelar ingen roll, du vet inte om kaninen blir rädd för något, tvärvänder och då sitter spiken i ögat. Men dina kaniner du riskerar..

viggebys
1

# 13 inget är vasst på hindren, isåfall kan vi ju sluta ge dom hö, grenar och annat också för det kan dom också bli petade i ögat av..

NaDa...
0

#13, men det är ju inte så att kaninen hoppar med fart mot höet.. ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[_hsleiufhbtv]
0

#13 säger som #14 ;) och det är lite skillnad på spik och Hö..

viggebys
1

ni förstår poängen, en gren kan också skada kaninen om den blir rädd och inte ser sig för. Jag lägger ner den här diskussionen med er nu då den inte leder någonvart och stämningen är riktigt dålig, synd att det måste vara så.

[Tilde]
2

#12 & #14 Nu har hon ju sagt att det inte är något vasst på hindret som kaninen kan skada sig på! Och det där med att  det ska kunna rivas från båda hållen vet hon nu tills nästa gång! ^^

viggebys
1

#17 ja precis, två hinder man bara kan riva från ett håll gör inget, nybörjar misstag! ska jag någonsinn bygga fler så blir det ju en annan konstruktion på dom :)

Är ju ny inom kaninhoppningen (har tidigare inriktat mig på utställning) så jag kan ju inte veta allt från början, tyvärr verkar inte alla förstå att man lär sig med tiden ! :)

NaDa...
0

#18 Alla gör misstag, speciellt om man är ny inom något :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

viggebys
1

#19 precis, därför blir det jobbigt när massa klankar ner på samma sak :)
Nästa hinder blir annorlunda :)