Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1147 ggr
Ilya
3

Stockholmare, se hit!

Vart köper ni stockholmare erat HÖ till kaninerna?

Jag köper en stor säck på djuraffären för 120 kr/st vilket är sviiindyrt.. behöver något annat billigare alternativ, någon som har något förslag?

Bamse 08
0

Bromma zoo marknad.

Det är 110 liter och kostar 99 kr.

What doesn't kill you makes you stronger.

zezagena
0

Bönder strax utanför stan om möjl Skrattande annars Foderboden- bal ca 20 kg 90 :- ( djuraffärens säck väger väl typ 6-8 kg)..

Ilya
1

#2 Ja men hur hittar man en bonde då? Skäms

atlanta
0

#3 Sök på blocket, finns många bönder som annonserar om hö. Vet inte hur det är just i sthlm trakten men borde ju finnas där oxå. Glad

monica551
0

Jag köper av en bonde här i närheten. 30:-/höbal och jag brukar köpa typ 6 balar per gång. Räcker ju rätt länge för min del. Så jag åker dit ca 2-3 ggr/år.

Men det är inte det lättaste att hitta en bonde som säljer småbalar. Många gör ju storbalar nu för tiden.

minaninar
1

Mesta höet online (med leverans i stockholm) o i djuraffärer kommer från lissma gård.. även brommas om jag inte minns fel..

Jo, det är ju dyrt.Tungan ute Men det är ganska ok sort och ekologiskt. Har kollat lissmas hemsida.

Kanske kan du köpa direkt från lissma o få rabatt?

Ilya
0

#5 Vart bor denna bonde då? :)

Tack alla för era tips? förresten! Guldvärt.

Ilya
0

'

JuliaB
0

Jag köper hö hos en bonde här i närheten. Betalar 4kr/kg =)

Ilya
0

#9 Vart finns denna bonde? :P

Tina-lin
1

#2 Foderboden har slutat sälja höbalar :( Nu säljer de bara minipåsar med löspressat hö eller ensilage. Har åkt runt till de andra djuraffärerna men de säljer också bara småpåsar…

#6 Man kan inte köpa direkt från Lissma gård, det har jag redan testat. De hänvisar till djuraffärerna- där de säljer i småpåsar löspressat= svindyrt om man har fler än en kanin…

Jag har även varit på Sundby gård men de säljer inte hö där heller utan enbart ensilage.

Så bäst är nog som redan skrivits att hitta en bonde utanför stan.

minaninar
0

#11 bra info! tack!Skrattande

monica551
1

I tidningen ATL annonserar många bönder att dom säljer hö. Kolla i den efter en bonde i din närhet.

valorous.kid
0

jag köper hö i amazoonas men jag tror att det är rätt dyrt där med :S