mygg, falrigt?
känns som att jag har problem efter problem med kaninerna:(
Joel är ju en utekanin, nu har jag upptäckt att han har myggbett överallt. på öronen tex. och han har kliat jättemycket så det har blivit sår. Men jag har en bra salva som jag smörjer med på såren. sen så har han även fått ett precis bredvid ögat. finns det någon typ av myggsprej för djur eller vad tusan ska jag göra? ska jag bara låta honom vara med myggen eller?
håller på att bygga inneburar i lagårn just nu, de blir klara förhoppningsvis i veckan, så då ska han nog få flytta in i en bur inne. men måste ju ändå rasta honom i hagen på dagarna, och här är det så tokigt mycket mygg! så vet inte vad jag ska göra:(
hjälp snälla:(
Behöver också hjälp med detta :(
/Kram Betul ♡
Vi har också väldigt mycket mygg här hos oss, och något som har fungerat mot detta är att lägga ut torkade björkkvistar
Så det kan man lägga ut vid kaninburarna, eller där kaninen brukar vara.
Har fått tips? om detta tidigare och vi provade att lägga ut kvistar för 2 dagar sedan, och det har blivit otroligt mycket bättre! Provade detta förra året, och även då blev det färre mygg. Så jag rekommenderar detta starkt! 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
<#2 alltså med löv och allt?
#3 Ja, precis. Det är bara att knipsa en gren, låta den torka och lägga ut den på valfri plats 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
#4 tack så mycket"! ska pröva det"!
Myggnät kan ju va en tanke :)
såg en sak i frankrike men tror inte du vill flyga dit bara för o köpa det ;)
myggorna hos oss äter bara mig pappa o syrran typ :Sinte kaninerna för när de sitter på öronen så ''flaxar'' de till me dom :) poch de e för ''feta'' över allt annars typ
#7 joel är en franskvädur så han ka sominte flaxa med örone haha:(
#8 ah hehe /: