Rötmånaden ?
Hur är det nu igen med detta?
Jag vill hälst undvika komplikationer med detta. Men ska ha en kull nu i höst men går det att para kaninerna under rötmånaden eller ska man undvika detta?
Tacksam för svar!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Vad är rötmånaden?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Rötmånaden är slutet på juli till slutet av augusti.
Mat som lämnas ute brukar alltid bli dålig osv. Vet att det inte är bra att riskera att få ungar under denna tid där av min fråga ang. PARNING. :)
-' Malin Hultman
Aha hade jag ingen aning om, har fått ungar och parat under denna tid och allt har gått bra, ska para en hona nu om några dagar med.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
putt
-' Malin Hultman
har aldrig hört talas om det, Men jag tror att det går bra,Eftersom typ ingen har hört talas om det ;D
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jag tror inte det är några problem.
Det är väl bara att hålla extra koll om du är orolig, men jag tror det går bra. :)
Vet flera som tagit kullar den perioden och det har gått bra.
Rötmånaden är väl egentligen en "skröna" som går mellan oss bönder.. :P T.ex säger man att man inte ska öronmärka kalvar och lamm (eller vad man nu ska öronmärka) under rötmånaden med risk för infektion, men det har väl mer med värmen att göra skulle jag gissa på.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 & #6; okej
Annika; Mjo där av min fråga :)
För vet att de kan bli komplikationer om det blir fel med förlosningen vid den tiden. Men hur det är med PARNING vet jag inte :)
-' Malin Hultman
#8 Jag tror inte att det blir komplikation vid parningen under den månaden. Det är väl som du säger själva födseln som kan bli jobbig pga värmen/fuktigheten. Så jag tror säkert det ska gå bra :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~