Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1904 ggr
Katten_
0

Missbildad tå?

Hej

Sen jag kan minnas har cornflakes haft en tå på bakfoten som ligger åt sidan!

Han verkar inte ha ont, och reagerar inte när jag håller på med den.

Ska jag till vet? om han haft så länge och inte bryr sig om den?

Han hoppar normalt…

/C

/Christel & kaninerna! Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Bruten?

Katten_
0

Nja den ser inte bruten ut, hela klon ligger åt sidan och han har haft de hela tiden och inte brytt sig, och hoppar… han kan väl inte hoppa om den är bruten?

BamsePower
0

är det själva klon eller hela tån?

minaninar
0

Den kan ha varit bruten och läkt fel. Borde tittas på av veterinär. Kan också vara nåt fel med hur klon växer.

Katten_
0

hela tån tror ja :/ ska försöka få bild sen…

men vi åker till gotland om 5 dagar! vi hinner inte till vet då!

minaninar
6

Men hallåååå 5 dagar! Det hinner ni visst. Det tar bara ett telefonsamtal och ett besök?!

[_hsleiufhbtv]
6

Håller med #6. Jag skulle kastrera min kanin förra veckan, ringde på tisdagen och fick tid klockan 8 på onsdagen efter. Så det är bara en dum ursäkt! Förstår inte varför folk inte tar sina dåliga djur till veterinären -.-

[Airo]
4

Håller fullständigt med #6. Finns så otroligt många personer idag som inte tar ansvaret för djuret/djuren dom skaffar.

Tycker det är en dålig stil då djur också är levande varelser, de har rätt att få den vård de behöver. Att ni inte "hinner" för att det är 5 dagar kvar, är bara en jävla dum ursäkt. Ursäkta mig för språket, men sådant här tål jag bara inte.

Ni hinner absolut till veterinären på 5 dagar. Det tar väl ändå inte 4½ dagar att åka till en veterinär? bor ni ute på havet eller? Skärp er för f'n!

[EllenAlicia]
4

jag tror hon fattat nu så ingen mer behöver ju skriva ngt liknande som de 3 över skrivit, för då blir det bara jobbigt

[_hsleiufhbtv]
2

#9 du borde läsa detta noggrant och göra likadant istället.

[EllenAlicia]
1

#10 sluta va på mig hela tiden! lämmna mig ifred! vadå kommentara inte samma sak?

Vincent...
0

finns bild?

HAHAHAHAHAHA…..

Katten_
0

Nej vincent, okej ni andra, visst! Men vi ska bort imorgon till kompisarna som vi ska åka dit med så vi ska lämna alla djur idag!! Jag vill visst ta mina djur till vet! Sluta anklaga alla!!

[MiniPim]
0

Skulle vara lättare om djur kunde prata, men vid detta fallet kan de inte det.

Men du kan ju ringa veterinär ifall det behövs, eftersom djur inte kan prata så är det svårt att veta om dem har ont eller inte! :)

Om du ringer imorgon och frågar om råd, det hinner du. :)

Katten_
2

Ja, men lås tråden så kan jag prata med folk som svarar snällt så jag kan ta hand om min kanin, kif blir bara dåligare och dåligare!

dermot
0

Hur menar du med att den ligger på sidan?

Min kastrerade hane har också en tå som är vriden på sidan, det har han haft sedan han var liten. Om han också haft det sedan han var bebis så kan jag inte tro att det är någon större fara.

Kan du röra den utan att han reagerar något? Min Kricket är kollad hos vet. och de kunde inte hitta något fel. Inget man ska avla på antar jag men i och med att han är kastrerad så är det ju ingen risk om man säger så.

Kan du försöka fixa en bild?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Katten_
0

ja jag kan försöka, ja men han har haft de sen han föddes och den ligger liksom på sidan

[MiniPim]
2

#17 Om han haft det sen han föddes är det nog inga problem :)

Katten_
0

Mm :)

dermot
0

Jag kan försöka visa en bild på Krickets tår, om någon hjälper mig hålla honom. :P Han är som sagt kollad och alla "ben" låg rätt bara att den var vriden.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Katten_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bild :)

eftersom cornflakes älskar att ligga på rygg så… men tagna med min mobil!

om de blev åt fel håll så är jag ledsen! 
men de går inte!

tussen12
1

hejehej! ;D jag skulle nog ta den till vet även om han har haft det länge,bara för att kolla att allt är bra!

Ska ni tträffa dom ni ska åka med 5 dar före?,Dom andra4 darna då?

Ni hinner! Bara ring och boka tid! ni kan väl lämna kaninen efter vet?

Eller be en kompis ta den till vet när ni e borta!??

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

minaninar
0

Eller be arken zoo fixa vetten. De har säkert kontakt med någon vet som de anlitar.Flört

Kanske har han brutit tån som unge eller nåt. Men ändå, har det aldrig kollats är det en bra idé att göra det.

Tuvullenskaniner
0

Är det en vuxen kanin som aldrig haft men av tån/klon finns det ingen anledning att besöka veterinär. Även om djuret inte kan prata så märker man om den har ont, när man tar på den eller när den hoppar. Det är viktigt att använda det sunda förnuftet.

Önskar Cornflakes och hans ägare många fler glada år tillsammans :)

Katten_
0

Haha tack så mycket! snällt sagt av dig! #24 :)

#22 #23 ja men vi ska bo hos våra kompisar tills vi åker :) 
Men jag kan kolla med arken zoo…

tussen12
0

Bra! ;D Hoppas du får ett svar :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Katten_
1

Ringde vet idag, de sa att den kunde vara bruten för länge sen och läkt åt fel håll, och så sa dem att jag ska hålla den kort så han inte bryter den igen, men han verkar helt oberörd av den, och när jag tar på den :)

hobbymupp
0

Så brukar det bli om den, som alla andra sagt, men kan också vara för att klon någon gång har fått bli för lång innan klippning. Vet klor som nästan vridit sig tillbaka och börjat växa uppåt för att de blivit väldigt mkt för långa. Har du koll på kloklippningen så behöver det ju inte va så, men om du/tidigare ägare slarvat och låtit dem bli för lång anån gång så kan det vara anledningen till att klon ligger så. Och som #16 säger så kan det även va medfött. Tror inte han lider av det så länge han går på den och du klipper ner den regelbundet :)

Katten_
0

Nej precis :) Ska klippa klorna på båda idag igen, eftersom jag inte klippt på en månad, men som veterinärn och du säger, ska jag hålla lite extra koll på den klon :)Och klippa den ganska kort :)