Kaninen är konstig
Kaninen min är lite konstig idag. När hon hoppar/går runt så är det nå konstigt ljud som kommer ifrån henne. Men inte när hon är still. Plus att hon sitter väldigt ofta still. Jag vet inte alls hur jag ska förklara ljudet heller. Som om hon skumpar eller något…
Jag ska ringa vet. Men tänkte även kolla här lite innan jag gjorde det.
låter det som att hon ''knorrar'' lite tyst?
Det är att hon känner sig busig,eller vill ha uppmärksamhet ;D
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
HM, jag tycker det däremot låter som gas i magen och att det gör ont. Vilket inte är så bra. Har du möjligen ett apotek som har öppet nära dig? Isåfall kan du gå in o köpa minifomdroppar (till spädbarn) och ge några gånger ikväll.
Sedan är det viktigt att se till att hon äter och dricker. Ta bort ev. pellets och kör med bara hö. Handmata henne typ en gång i halvtimmen tills du går och lägger dig. Sitt hos henne och om hon gillar det så klappa och gosa.
Ge henne gärna en liten varmvattensflaska (dock så ska den inte vara så het att den skållar kaninen, jag säger det ba fatt.. antar att du förstår själv, varmvattensflaskan ska vara skön, för dig.. då är denbra..)
Så värme, hö, vatten och gärna minifom. Dock om det bara pågått under dagen är det nog inte kris och katastrof ännu.
OCskå..
när bajsade hon senast? bajsade hon normalt mkt?
Håll koll på bajset under kvällen och även imorgon tidigt.. är det normalt och kommer ordentligt så ordnar det nog av sig själv. Annars kan det vara läge att kontakta veterinären.