Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1049 ggr
viggebys
0

(S) två systrar akut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog emot två korsningar (okänd härst.) då min jobbarkompis behövde bli av med dom snarast - dock endast för att hitta nytt hem åt dom.

Nu börjar det bli tight om platser på uppfödningen och tjejerna behöver nytt hem. Det är två systrar, vad jag fick höra när jag fick dom var att de var korsningar mellan Angora/Hermelin men jag tror att dom är Lejonhuvade
(då jag fött upp såna tidigare). Tjejerna är nu fyra år gamla.

Jag har tänkt mig 200kr för båda, men hemmet är viktigare än priset.
ENDAST TILLSAMMANS!

Har testat hoppning med den Svart/Gula Japan honan (Den bruna) och det gick väl helt okej, den "vita" tyckte däremot inte att det var lika kul.

Kaninerna finns i Mariefred, Strängnäs men transport kan ordnas till Varberg & Skåne v.30 !

För mer info/bilder besök: www.viggebys.weebly.com
Nås lättast på mobilen : 073-619 96 37

/Emma, Viggebys Kaniner & Dvärghamstrar

Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/

[MiniPim]
1

OT- måste bara säga, åk inte till varberg med några kaniner! RVHD är igång nu igen..

[Juliaammouri]
0

#1 OT igen men måste bara fråga vad är RVHD för något? :0

[MiniPim]
0

#2 En livsfarlig sjukdom för kaniner, dom dör oftast efter 2 dagar utan syptomer… :(

[Juliaammouri]
0

#3 ojdå :( smittas den lätt?

viggebys
0

#1 Tack för tipset !! Men jag som ska hämta en hane i skåne v.30 och är på semester i varberg då så kommer bo där i några dagar innan vi bär oss av hemåt ?!?! :O

[MiniPim]
0

#5 åh :( det är ju så att människor kan ta med sig djukdomen.. Du kandke kan hlra med någon mrr kunnig? Ursäkta mina stavfel, mon mobil sammarbetae inte..

viggebys
0

Tack för hjälpen iallafall ! Ingen fara ;)

CorneliaAndersson
0

Någon här från Skåne kanske kan ta med kaninen till Varberg? ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

viggebys
0

#8 blir väl nästan samma sak som att jag kommer från varberg och hämtar den ? :)

CorneliaAndersson
0

Men smittan är ju inte i Skåne :P

/ Cornelia Andersson,

viggebys
0

Nej men smittan kan ju tydligen bäras av människor också, vilket innebär att uppfödaren då riskerar att ta med den tillbaka till alla sina, dessutom finns det ju ändå risk för att min nya hane blir smittad, för hur han än kommer till varberg så befinner vi ju oss då där smittan härjar … :(

CorneliaAndersson
0

Usch!;(
Kan inte kaninköpet vänta??

/ Cornelia Andersson,

viggebys
0

får lösa det på något sätt ! det var ju så lägligt eftersom att jag ändå skulle neråt :/ annars är det ju en himla resväg …

dermot
0

#10 Smittan är visst i Skåne. Den är iprincip överallt, bara att den verkar bryta ut oftare och på fler kaniner vid vissa ställen. Gottland och Skåne är där Myxo och RVHD härjar mest :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

viggebys
0

Oj…  nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra. får väl hämta hem grabben och sätta honom i karantän ett tag för å se, eller vad tror ni om det ? :)

dermot
0

#15 Ja, sätt honom i karantän i typ en månad för att vara säker. :)

Vet inte varför alla blev så rädda för RVHD nu helt plöstligt, har ju funnits jättelänge och härjar ju lite varstans. Måste varit en jätteinvasion i Varberg i så fall..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

viggebys
0

Ingen aning, tror jag blev drabbad förra sommaren, men inga symptom = ingen diagnos :/ förlorade ALLA kaniner förutom min fina hona jag fortfarande har kvar :) Jag sätter honom i karantän tack för hjälpen :)

Men OM han nu skulle vara smittad eller bära på det, kan sjukdomen överföras till mina andra kaniner då via mig ? :O

dermot
0

#17 Usch då:(

Jag är inte hundra på hur de överförs mer än vid direktkontakt, men för säkerhets skull så skulle jag tvätta händer och redskap när du håller på med honom och sedan ska gå till dina andra kaniner, eller tvärtom. :)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Ja, karantän blir nog bra och som Annika sa, tvätta redskap och händer o,s,v.

Har själv aldrig haft det hos några av mina kaniner, och vill helst slippa det också..

/ Cornelia Andersson,

Baby-Blue
0

TS. Vilka fina tjejer, om jag tänker rätt så bor jag ganska nära dig :P

viggebys
1

Tack för hjälpen! :) blir en månads karantän och vääldigt noga med hygien alltså ;) borde inte vara några större problem då jag är noga med det när jag ska hantera yngre ungar också :)

#20 jaså ? :) vart finns du ? :)

viggebys
0

puff

Baby-Blue
0

#21 jag bor några mil från eskilstuna :P

viggebys
0

Ja det är rätt så nära :) Är du intresserad av tjejerna? :)