Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 789 ggr
natha-mjau
4

Försäkring

Nu har jag skickat in en ansökan om försäkring på JumJum till Svelands bolag. Har inte hört någonting negativt om dem och det känns som ett bra val.
Det känns tryggt nu när jag vet att jag kan ta en operation om det skulle behövas… vilket jag hoppas att jag inte ska behöva x)

Kanske slänger jag ut 344:- per år förgäves, men det känns tryggt. 
Med tanke på att min förra kanin Maja blev så sjuk och la ut otroligt mycket pengar då hon var oförsäkrad. Skulle jag behöva göra det igen skulle jag inte tveka och jag tror inte samma sak skulle hända med JumJum. Men skulle det hända någonting sparar jag in lite :)

Självrisken är 600kr och sedan rörlig 20%.

[Eklunds]
1

Har samma jag med! Nyligen bytt från Agria, tycker de varit så oförskämt otrevliga i all kontakt.

minaninar
1

Har jag med! (fast jag har agrias också) men har bättre intryck av sveland i kontakten, däremot hann jag inte boka av agrias innan ångertiden var slut.

Hoppas du blir nöjd (eller hoppas du aldrig behöver få veta egentligen)Skrattande

Hoppas han förblir frisk o fin.

ninor
1

#1 jag har också agria. Har skaffat den nyligen, men ska säga upp det pga jag inte känner något behov av försäkringen.

Jag har ringt tre gånger till agria nu under veckan och kommit till avdelningen där man säger upp försäkringen. När man väl kommer fram säger de "jag har inte befogenhet att avsluta din försäkring" utan menar att någon kollega ska ringa upp. Den där kollegan verkar inte existera, för än har INGEN ringt upp trots att jag ringt 3 gånger om samma sak…Skrikandes

[Eklunds]
3

#3 Precis så var det för mig med! Till slut lät jag bli att betala och väntade tills de sa upp försäkringen så jag kunde skaffa ny. Kändes inte bra att ha oförsäkrade älsklingar under tiden, men fy vilken dålig stil av Agria att försöka behålla kunder på det sättet. Antar att de satt det i system, så jag var "ful" tillbaka…

[El-sa]
1

Jag skall försäkra min älskling och jag förstår att ni inte rekomenderar Agria. Vilken försäkring rekomenderar ni då?

[Eklunds]
1

Jag har Sveland nu, tror bara det är de och Agria som försäkrar smådjur.

[El-sa]
0

#6 Okej :)

natha-mjau
1

Känns bra att ni pratar skit om agria haha :D
Frågade på facebook om agria eller sveland var bäst, där svarade de agria, här på kif blev svaret sveand. Men efter att ha googlat och googlat kom ja fram till att sveland var bäst, ingen som har klagat som jag hittat.

[Eklunds]
1

#8 Det jag har skrivit ät sant, så då är det snarare kritik än "prata skit".

[_annaH]
1

Jag kommer att försäkra mina kaniner hos agria då jag faktiskt tycker dom är bra! Vi har alla våra djur försäkrade där och vi är jättenöjda :)

#8 Varför är det bra? Tycker bara det är jävligt dålig stil o hålla på så ._.

minaninar
3

Det är inte dålig stil det är kund till kund information. Det är ett sätt att kolla upp hur personer uppfattar att försäkringsbolaget agerar. Det är faktiskt inget fel med det alls.Flört Andra, som du, säger ju att de är bra. Så det varierar ju.

natha-mjau
0

Jag menade inte att 'prata skit', kritik var nog ett bättre ord.

#10 Det är klart att jag blir 'glad' av att höra att agria inte är bra när jag valde bort det pga all kritik de har fått?.
Skulle inte vilja höra av alla att Sveland är skit, då hade jag blivit ledsen. Men nu vet jag ju att jag har tagit rätt bolag eftersom majoriteten håller med om att sveland är bättre än agria.
Funkar det för dig så är det ju superbra!