Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4593 ggr
hobbymupp
0

Bur, Simon 150cm Bra/Dålig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har planerat att köpa en Simon 150 bur till sachsengoldhonan jag antagligen ska köpa nästa helg. Men med tanke på att denna bur endast kostar 950 kr medan till och med mindre burar (140 långa tex) kan kosta så mycket som 1300-2000 så undrar jag ju såklart vad det är för "fel" på Simon 150 eftersom att den är så billig…

"Om det verkar för bra för att vara sant så är det oftast det"
; men behöver itne vara det.

Därför undrar jag om någon har en sådan bur? Isf, vad tycker du om den? Är den bra/dålig? Varför?

Tack på förhand!

http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbur-simon-150cm-27.html

Saffran.
0

Ser ut som en liknande jag kollade på i djuraffären. Den var snygg och så och jag hade defenetivt köpt den om det inte varit så att gallret var konstigt och bökigt. Man kan nämligen inte öppna på "ovansidan". Bara framför buren…

Fast det är ju inte säkert att det är samma modell, men den liknar den. ;)

Stjärnfallets
0

Jag har två sådana och det är det sämsta jag haft någonsin.

Visserligen inte i den storleken utan mindre men en bur i den storleken bör ju bli ännu mer ostabil. Nackdelen tycker jag är att man måste sätta ihop taket med sidorna och i dessa "fästen" bir buren slapp med tiden och klappar.

Nu har jag visserligen monterat ner och upp mina burar några gånger men ändå, det är mkt dåligt och jag svär varenda gång jag ska montera ner och upp.

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com