Eve och Lily!
För några dagar sen hämtade jag och min syster en var sin kanin! Vi hade massor av kaniner för några år sen, över 10 stycken tror jag, så vi är ju inte nybörjare precis ;)
Det är två honor och min heter Eve (uttalas typ som ivi..), och syrrans heter Lily. Dom är långhåriga och jag tror dom har lejonhuvad i sig (dom är bland raser), jag frågade dom vi köpte dem ifrån vad dom var för ras, men dom visste inte, dom visste inte heller när dom var födda, nån gång i maj sa dom, och det är ju ändå dom som har fött upp dem 
Jag har byggt en lagom stor utebur som står på marken så dom har tillgång till gräs. Den är över två meter lång, ca 70 cm hög och 90 cm djup. Dom har också ett väldigt stort hus där, där dom har mat och vatten, och huset är även två vångingar. (kan tillägga att jag har byggt den alldeles själv, och jag är 15 år ;p). På vintern ska dom bo i stallet i en box eller något sånt. ^^
Ni kanske kan hjälpa oss med lite färger? Jag är helt nybörjare på genetiken, men jag har kikat lite på olika färger och sånt..
Min är i alla fall svart, men "fluffet" är lite mer gråaktig, hon har kort päls mellan ögonen och nosen, och det är den som är svart. Hon har bruna ögon.
Min systers är vit med jätte ljusgråa fläckar över kroppen, och en brun nos.
Fixar bilder sen, kamera batteriet laddar…
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
kaninfarg.se
Tack, har kollat där men fattar inte så mycket xD Ska kolla igen :P
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Eve är bara svart, Lilly är troligtvis rysstecknad i någon färg, om hon har röda ögon och inte har färg på ryggen eller något sånt.