Hona som "piper"
Idag har min hona börjat "pipa". Låter som en blanding mellan pipande och att vara täppt i näsan. 
Första gången hon pep till var när hon och hanen fick hälsa på varandra genom kompostgallret. Då trodde jag att det var för att hon var rädd eftersm hon samtidigt försökte gå därifrån. Andra gången hon pep till var återigen när de fick hälsa på varandra genom kompostgallret, men då tröck hon in hela huvudet och försökte komma in till honom.
Nu piper hon när hanen är runt hennes bur, eller när jag tar i det. Mina två teorier är att hon
1) är rädd/ängslig och inte vill att Elliot eller jag ska vara i närheten (hon var skendräktig? för ett par dagar sedan) eller
2) hon är brunstig. Dock finns det inga andra tecken på det, hon brukar visa ganska tydligt om hon brunstar eller inte.
Vad tror ni?
Hehe. jag vet ju inget, men det låter som intresse, ifall hon trycker nosen genom buren! Låter ju inte som rädsla då? Då borde hon väl bara trycka o gömma sig? Love is in the air…
# 1 De var på varsin sida av kompostgallret, så hon lyckades få igenom hela huvudet genom ett av hålen. Fick dra ut henne igen. ;-) Men ja..intresse känns mest logiskt, men jag blir tveksam eftersom hon piper när jag rör henne också, och inte visar några som helst andra tecken på brunstighet..
Har nu konstaterat att det måste ha varit för att hon var "sugen". Hon har pipit idag igen, så fort hanen kommer i närheten och nu syns de verkligen att hon är lika sugen som han. ;-)
Dock är hela kaninen som förändrad! Ända sedan jag fick henne vid 8 veckor har hon kissat och skvätt DIREKT när hon kommer ut ur buren. Det går inte ens 1 minut innan hon har kissat över hela golvet, och det brukar även komma en hel del pluttar. Igår kissade hon ingenting på golbvet, men det kom en del pluttar. Idag…INGET. Varken pluttar eller kiss, trots att hon nu varit ute och skuttat i kanske 20 minuter. 
Såå skönt…hoppas verkligen att hon har slutat upp med det nu!
Kan vara att hon vill hävda sitt revir mot hanen kanske?
Min hona piper mot hanen när hon vill han ska låta henne vara ifred och respektera hennes "bubbla".
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#3 bara du har koll att hon dricker ordentligt så låter det ju som ett trevligt framsteg
hon är nog sugen, kanske är det för att hon känner hans doft på dina händer som hon piper då med, eller så uppfattar hon dig med som uppvaktande hane haha..