Burfråga!
Åh nu har burbygget börjat! Har byggt två tvåfackare idag! Den ena tvåfackaren är till mina jättar, 200cm x 90cm och den andra tvåfackaren är 120cm x 70cm. Så blir perfekt i vinter! känns så skönt att ha fått dem gjorda nu.
Malva, min hermelin ska bo i ett fack som är 120 cm, och om två veckor kommer hon få en burkompis. Kommer dom kunna bo tsm i 120cm facket? eller ska dom få varsitt fack på vintern?:)
Är det två honor eller är det en kastrerad hane? 
du kan ju bara ta ort mellan väggen eller om du har burana på varann kan du göra en trappa :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
120 är mer än godkänt för 2 dvärgkaniner =)
Visst 120x70 är godkänt till två dvärgar, men det är extremt litet. Är det en tillkopplad Hage där de får vara hela tiden så skulle det kunna vara ok, annars tycker jag faktiskt att de är för litet. Kaninerna måste kunna komma undan från varandra om de vill vara ifred. Tänk på att du bör få plats med två hus i buren så kaninerna kan få varsitt om de vill.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag hade kastrerad hane + hona (båda två låg på ca 1,5kg) på ett utrymme av 122x62x62 cm. Och aldrig att kaninerna var ifrån varandra, oftast satt de tätt tätt ihop på hyllan och myste…
Så, extremt litet? Beror väl på kaninerna? OM de inte trivs med varandra och försöker komma ifrån varandra så ska de kanske inte ens bo ihop.