Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1626 ggr
ninen DH
2

dricka ur flaska

vi har två kaniner men dom kan inte bricka ur vattenflaska…

Nu har dom skålar men det vore bra om dom kunder dricka ur flaska för dom välter ut vattnet så att buren blir helt blöt :(

så hur lärde ni era kaniner att dricka ur flaska?

Fridaaaa
0

Mina lärde sig det själva :)
Men kan du inte ha skålar som sitter fast på gallret?
Eller ha tunga keramikskålar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Izzi
0

Jag har haft en vattenflaska med dåligt flöde till hanen (svårt att dricka ur verkar det som) Köpte en annan och nu dricker han mycket mer. Så kanske prova med annan flaska?

AkaiTsuki
0

Vad jag har varit med om så brukar nog mamman lära sig ut eller rättare sagt kaninungarna ser det och tar efter

Men hur jag lärde min förra kanin, jag tog bort vattenskålen och puttade mitt egna finger på flaskans tipp och så kom det ut vatten men han ville inte dricka ändå så smetade lite godis på den så då var det gott :)

//Joanna

Saarraa
0

Mina kaniner drack ur vatten flaska först. Min mamma tyckte sedan att vi skulle börja ge dom i skål, så började vi med det. Men nu har jag bytt tillbaka till vatten flaska igen och dom dricker ur den utan problem.

Men du kanske behöver visa dina kaniner att det kommer vatten ur själva röret, genom att du petar lite på röret så det kommer lite vatten på ditt finger och låter kaninerna nosa lite på det. Sedan gör du det några gånger och visar mer och mer tydligare för varje gång. Så dom borde fatta efter ett tag i alla fall. :)

Vincent...
0

du kan annars inte sätta fast skålarna i buren?

HAHAHAHAHAHA…..

ninen DH
0

5# ja, det är smart :)

4# jag har försökt med det  men dom kan inte ändå (dom vrider bara på huvudet) , fast jag ska prova att göra lite mer  :)

3# ja, det var ett bra tips? ska prova det :) (mamman drack ur skål)

2# ja så kanke det är  :) men jag tror nog inte det för den är alldeles ny och det värkar snarare vara tvärt om.

1# ja att sätta fast en skål i gallret var ju smart, det funkar nog bättre än en tung för dom sätter sig i skålen om den e på golvet (men det är ju bättre än att hela golvet blir blöttoch det är ju änklare). Vad ska skålen vara va för matreal om den ska sitta på gallret? :)

gaabriellaaa
0

Förlåt för att jag lånar tråden men jag har samma problem. Min kille på typ 3 månader dricker bara ur skål och allt vore så mycket enklare om han drack ur flaska, men hur lär man dom egentligen? Jag vet inte alls, då mina andra kaniner kunde dricka ur flaska redan när dom kom. Jag skulle känna mig så elak om jag bara tog bort hans skål, för tänk om han inte fattar?

[EllenAlicia]
0

ha inne en flaska i buren samt en skål m. vatten så kmr dom lära sig :)

gaabriellaaa
0

#8 fast om man har både skål och flaska så kommer han ju bara fortsätta dricka ur skålen?

[EllenAlicia]
0

nej? mina lärde sig så iallafall :) dom kmr säkert gå fram ngn gång till nippeln och stöta på den och sedan efter ett tag fatta att det kmr ut vatten :)

ninen DH
0

det finns en morotsdryck som är dyr och det är för att det BARA är morot i den. Jag tycker inte om den men kaninerna ÄLSKAR den dom dricker som tokar :)

jag tängte prova att ha lite sådan på pipen av flaskan och lite i :)

det borde väll gå bra?

7# det gör INGENTING att du använder tråden :)

8# jag provade det med mina kaniner men det gick inte, men det är väll olika med olika kaniner så det är ju värt att prova :)

[EllenAlicia]
0

#11 det går inte på ett kick ;)

just nu har jag en flaska(som läcker) och en vattenskål (akita) under nippels s¨å får de välja själv ohur de vill dricka

ninen DH
0

jaGlad, det första  mina kaniner gjorde när dom kom in i buren var att sätta sig i skålen :)