Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 827 ggr
[_hsleiufhbtv]
0

SN är kastrerad

Igår tog jag och kaninerna tåget ner till Lund, där vi mötte upp min snälla vän Emma som hjälpte mig vidare till hjärup då jag och tågbyten inte går ihop ^^ de tre kaninerna skulle vaccineras, men lilla SN skulle även kastreras. Var smått orolig, men det hade gått jättebra hela tiden :) På vägen hem, vi åkte tåg då också, var han lite frusen som dom ju lätt blir, men värme honom tills vi kom hem. Väl hemma fick han flytta in inomhus - för värmens pch lugnets skull. Han ville inte äta i början, men igårkväll tvingade jag i honom lite CC sen åt han persilja pch kissade, för att sedan kura ihop sig i mammas mysiga fleecejacka igen. Där sov han hela natten och allt har gått bra. När jag vaknade såg jag att både pelletsen, persiljan och lite av kräckern (jag ger inte sånt, men jag ville få honom att äta..) var borta. Även höet hade minskat. Persilja gav jag lite till, och det försvinner snabbt ^^ Det jag är orolig för är att han inte bajsat. Han äter och dricker som han ska, kissar gör han som sagt också. Vad kan det bero på? Han ska få smärtstillande 2-3 dagar framöver nu, något mer jag behöver tänka på? Tror jag har koll på det mesta dock. Men alla tips? mottages tacksamt! :)

Vincent...
2

min veterinär sa att man skulle vänta med hoppträningen 4-5 veckor. :)

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
1

#1 jo såklart, kommer inte sätta igång honom på ett bra tag om jag ska va ärlig ^^ i slutet av augusti någon gång skulle jag tro att det blir.

[_hsleiufhbtv]
0

#1 jo såklart, kommer inte sätta igång honom på ett bra tag om jag ska va ärlig ^^ i slutet av augusti någon gång skulle jag tro att det blir.

[_hsleiufhbtv]
0

Dubbelt..

[_hsleiufhbtv]
0

Ingen? Han har fått smärtstillande nu iaf.

Vincent...
0

min veterinär sa också att man inte skulle ha spån eller hö i buren som underlag. :)

för det kan komma i såret och det är inte bra.:(

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
0

#6 han har filtar och sådant. Har koll på det :) Men ingen som vet varför han inte bajsar? Han äter och dricker men bajsar inte.

Vincent...
1

kanske testa att massera magen?

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
1

#8 vågar inte med rädsla för att massera fel. Och hålla han på tvättmaskinen är inget alternativ då han kommer få ännu mer ont vid såret än han redan har.

Vincent...
1

ring veterinär annars :(

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
1

Dom har stängt nu, har typ panik. Men han äter hela tiden, så Mysko!

Vincent...
0

äter men inte bajsar?

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
1

#12 precis..

AkaiTsuki
0

Akkio var pigg redan när vi fick honom tillbaka i transportburen… men ananas var inte det för förstoppning?

//Joanna