Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 428 ggr
juulleezz
0

Katt och kanier?

Jag har en kull kaninungar på 7 veckor. Dom bor i en stor bur i stallet, och dom sista dagarna när jag går ut till dom sitter vår ena honkatt på 1år inne hos dom… Hon kan trycka sig in från taket av buren men hon kommer inte ut igen, så sitter hon där inne hos dom och jamar och vill ut varje gång… Hon har träffat dom sen dom var små, och hon har aldrig gjort något dumt mot dom, hon slickar bara på dom. Men första gången jag hittade henne där inne (det var på morgonen så hon hade förmodligen suttit där rätt länge) så var jag rädd att hon hade skadat dom eftersom hon är ju ändå en katt. Men då låg hon och sov tsm med alla bebisarna… Hon är steriliserad och hon verkar inte ha någon jaktinstinkt direkt, hon är även bästa vän med våra hundar. Men det är ju helt onaturligt tycker jag? Hon är ju lixom en katt, jag hade aldrig låtit en katt och kanin vara ensamma tillsammans annars. Så jag får ju fixa på taket så hon inte kan ta sig in mer, får göra det idag, för man vet ju aldrig… Men fan vad söta dom är när alla ligger och sover tillsammans :) och kaninungarna är ju verkligen inte rädda för henne utan dom älskar henne.