Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1259 ggr
[linneasandberg]
1

Dental Sticks?

Jag köpte dental sticks för kaniner och marsvin idag, vill testa det eftersom jag aldrig testat det :P

Nån mer som har sett/testat det förut? vet någon om det är bra?

ingredienser:korn, vegetabiliska biprodukter, socker, mineraler.

bambiiii
0

Jahha vad roligt,själv visste inte jag att det fanns sånna för kaniner! men frågan är om det passar bra till de? trodde att det bara fanns för hundar o katter! Var köpte du det,hur mycket kostade det? :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[linneasandberg]
0

#1 jag köpte det på hemköp för 35kr!

nu såg jag att det var för hamstrar också! mina kaniner älskar det, marsvinen med :D står att det är morot i också och gulerod (?)

hårt och knaprigt, går att böja på men när dom tuggar låter det som om det är hårdare. Verkar faktiskt bra för tänderna! Själv tycker jag det inte luktar så värst gott… ;)

bambiiii
0

2# men snälla du kan inte du visa bild? XD nu börjar jag med gamling språket hahahaha

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[linneasandberg]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

cam bild så den är rätt dålig, men du ser hyfsat!

Qepta
6

Det innerhåller socker så jag skulle ej ge mina kaniner det. Det är inte så hälsosamt för dom.

Varför ska kaniner ha sånna "sticks" när de har hö? 
Tandsten tvivlar jag starkt på att kaniner skulle ha då jag aldrig hört talas som en kanin med tandsten.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[linneasandberg]
0

#5 okej

Eriikaa
0

#5 tog mina ord. ^^

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Hanna
1

#2 Gulerod är morot på danska.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[linneasandberg]
0

#8 jaha XD

spacesheep
3

Det är väl bättre att bara ge dem vanliga morötter? Också bra tuggmotstånd. För att göra det hela lite roligare kan man ju sätta fast moroten i gallret så att kaninen får tugga annorlunda, mer som en kräckerspinne. Min kanin föredrar färska grönsaker framför sockriga godbitar i vilket fall :)

MikaTela
2

Dentalsticks med socker snacka om att tala emot sig själv. (inte TS alltså utan tillverkaren).

Varken socker eller korn är att rekommendera till kaniner.

Socker är ju dessutom vida känt att det skadar tänderna.

Jag föreslår du går ut och plockar lite grenar istället! Har du dåligt med grenar så kan jag plocka några och skicka till dig! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

minaninar
1

Helt sjuk produkt. Värdelös och som #11 säger: snarare tandbov..Obestämd

[linneasandberg]
1

Köpte det bara en gång för jag tyckte det såg roligt ut, men nu vet jag bättre :) Jag brukar ge grönsaker och grenar ändå ;)