Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 640 ggr
Peak303
0

Funderingar..

Jag har ju funderingar på att ta en sista kull efter Dell i höst som då ev. är rexbärare. Vill då spara en unge efter henne men vet inte vad jag ska välja för hane.

Har ju en rexpälsad hane här hemma. Men vet inte om jag vill ta kull efter honom ännu eller alls då han visat sig vara lite smått jobbig i sin "första könsmognad" elr vad man ska kalla det.
(Har svårt att förklara hans "jobbiga")

Hur hade ni gjort?
Väldigt tacksam för svar.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

dermot
0

Är han aggressiv? Eller skvätter/hanar han sig mycket? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

#1; nja inte aggressiv dock att han attackerade mig en gång men då hade jag precis suttit med Bentley i knät och han var väll sur för att de var annan hane lukt.

Men han är "stirrig" eller hur man ska förklara det. Han är ganska kolla på mig här är jag. Jag vill till honorna. Och han stampar en del när jag kommer till honom samt gör sån parningsljud.

Han har aldrig skvätt något alls. :)

-'  Malin Hultman

dermot
0

#2 Okej, då förstår jag om du tvekar.

Hur länge har du haft honom nu? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

Hämtade honom den 9 April och blev sån först då han blev könsmogen runt mitten/slutet på maj. Men nu sedan några dagar tillbaka har har blivit smått kelen men bara på hans vilkor men han bitts ju inte. Funderar på att flytta honom och sätta honom någon annan stans där det inte luktar andra kaniner just för att se om han lugnar ner sig för de kan ju vara att de luktar mycket annan kanin med.

-'  Malin Hultman

Peak303
0

Någon mer som har ideer om hur jag kan göra? :/

Ska flytta upp honom på mitt rum idag och hoppas kunna få honom lite lugnare. Så får se hur de blir :)

-'  Malin Hultman

Peak303
0

Putt.. ingen?

-'  Malin Hultman

[Wera]
0

Skulle försökt hitta en hane inärheten att låna och som "sista lösning" tagit hanen hemma. Alltså man vill ju helst inte ha en hane som reagerar på annan hanlukt?

Jag har aldrig haft det problemet dock, som tur är för jag har flest hanar hemma och håller på med alla lite hur som helst och byter osv.

Men så länge han inte är revirbenägen och otrevlig borde det inte vara något alldeles för dåligt avelsmaterial.

Peak303
0

#7; Jo funderar dock på att användra honom då han enbart är lite stirrig men inget annat. Men ska se om han ändrar sig lite nu när han bor på annat ställe (mitt rum)

-'  Malin Hultman