(K) Isolerad utomhusbur
Hej!
Jag önskar köpa en utebur med isolerad del för vintern. den bör vara i fint skick. Jag bor i malmö och önskar köpa bur i närheten här.
Duvet att det är jättelätt att isolera själv va?? :D
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Man ska inte isolera så mycket, bättre att proppa med halm i så fall:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Söker fortf efter utebur. Ingen i malmö som har en ståendes och vill sälja den?
# 2 är det för vinterpälsens skull man inte ska isolera för mkt?
Så länge det inte är dragigt i buren så klarar du dig utan isolering. Det med att vinterpälsen faller av är strunt, sålänge du inte har en värmare så ger inte isoleringen mer är att det inte drar 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Ingen isolering behövs, vi bor i Luleå och här kan det vara ända ner till minus 30 grader på vintrarna, vi har våra kaniner utomhus året runt, men inga isolerade uteburar.
#6 Jag bor faktiskt också i Luleå och jag har isolerat min utebur för att det inte ska vara dragigt i buren.
Som jag sa, det behövs ingen isolering om buren inte är dragig.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Har hört att det inte alls är bra att isolera och dragigt är det ju ändå eftersom buren till viss del är öppen och det även är en öppning till bodelen. Jag menar det drar ju inte genom träet eller skivorna eller vad man nu har byggt av.
#8 Jag står fast vid det jag har skrivit. Säg mig vad som inte är bra med isolering? TS, säg till om vi förstör tråden! :)
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

#9 Kaniner släpper inte ifrån sig nån värme så därfär är det onödigt med isolering. Sen är det ju ganska onödigt, eftersom buren ändå är öppen, det blir ju som om du skulle ha fönstren öppna i ditt hus på vintern, då har du snart lika kallt inne som ute, har även hört/läst nåt om att det inte är bra för att det kan bli fuktigt, men minns inte detaljerna.
#10 Hur kan det bli fuktigt om det är öppet som du säger?
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Min bur är isolerad med 2 våningar på , det är bara isolerat på övervåningen , och Flinga älskar det!
Varmt och mysigt! :3
Men det är väll tanken som räknas? ;)
Jag mår ju bätre av att veta att det är isolerat , sen om det funkar påvärkar ju inte kaninen.
För den klarar ju utan isolerat.
Men det är väll en smak sak. :)

#11 Det har varit en tråd om just detta med att det inte alls är bra att isolera uteburar, det är ett tag sen så jag minns inte vad som skrevs. Men hur som helst en isolerad bur blir ju lika kall som en oisolerad, kanske kallare om det blir varmare ute, då håller den ju kylan inne i stället, eller så är det ingen skillnad alls, eftersom det är öppet, så då är det ju bara helt i onödan att isolera.
#13 Jag anser av egen erfarenhet att det är lika bra att vara på den säkra sidan och isolera. Håller fullständigt med #12!
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Har man isolerat fel, vilket är lätt hänt så kan fukten kapslas in och man får problem med mögel, det är farligt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
hehe, intressanta diskussioner i tråden. tyvärr ingen änsålänge som har en utebur i malmö till salu? Har dragit slutsatsen att den INTE behöver vara isolerad ; )
#16 Så länge buren inte är dragig så behövs det inte isolering.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se