vad ska jag göra?
min kanin boar vad ska jag göra?
jag parade henne för kanske 2-3 veckor sen.
Min kanin har börjat ta hö i munen så de ser ut som hon har mustach…de är första gången så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Snälla hjälp mig.
Gör ingenting, tror nog hon klarar det själv.
Se bara till att hon har halm eller hö att boa med.
Fri tillgång till hö, pellets, vatten och en mineralsten eller saltsten. Rör INTE de nyfödda ungarna med bara händerna, kolla dem dagligen så att ingen har ramlat ur boet, ge henne lugn och ro så går det nog bra…Lycka till.
ok.
Hon håller på att boa i sin hålla så jag kan inte direkt kolla om nån har ramlat ur
Tack för ditt svar då behöver jag inte vara orolig. Men jag har ingen salt elr mineral sten men jag ska åka och köpa imon.
Tack för din hjälp!
Hon boar och ungarna kommer om en vecka eller två. Hon klarar det bra själv, och en saltsten är bra att sätta in.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hon kommer att bita av sig päls på bröstet och magen, detta är naturligt så bli inte orolig, hon lägger det i boet för ungarna ska ha det varmt och mjukt.
När ungarna väl har kommit, kan det se ut som om hon inte bryr sig om dem, men så är det inte. Hon matar dem när du inte är där och tittar, prata med henne som vanligt bara. Efter nån vecka eller så, så kan du intressera dig för ungarna. Jag rörde inte mina förrän efter 2-3 veckor, eller när de började titta ut ur boet, bara tittade så ingen ramlat ur.

och nu lovar du en massa bilder på ulltussarna sen! (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
ok tack för svaren!
Japp hon har tagit bort så mkt päls från hakan så de känns som att de inte e nån päls alls..
Ja såklart att de kmr bli bilder!
Mamman är sotis och pappan är linus pappa :P
Dom kommer bli ur gulliga hoppas jag :D
Mimmi slet av sig håret max 1 timme innan hon fick sina ungar!

Det är olika?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Visst är det olika, men jag blev så väldigt överraskad. Boet började hon ca 6 dagar innan födseln och jag gick och glodde efter hår… Inget hår kom… Men under tiden jag och familjen var hos våra hästar lyckades hon dra bort håret + att föda 4 ungar!

Häftigt
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Ja, det kan vara väldigt stor skillnad. Ibland verkar det som om de sliter av sig pälsen när de börjar känna att de ska komma.
#0 Jag tycker du ska ta reda på så mycket du kan om Avel, det finns en hel del att kolla igenom i inlägg o artiklar här på kanin.ifokus. Eftersom det är första gången och allt. Du ska störa så lite som möjligt och ta det lugnt vid hennes bur så hon inte blir stressad. Det är bra med mycket vitaminer och extra viktigt med att hålla vattnet fräsht hela tiden har jag hört. Se till att hon har material (t ex.halm) att boa med. Låt henne vara ifred och lyft henne så lite som möjligt.
Lycka till!
mina kaniner håller på att boa också:) de blev parade för 3veckorsen
Min sotan ser hel förfärlig ut hon har dragit bort hår från sidorna nu oxå hon e nästan helt naken på magen och hakan…
e de normalt?

ja, de gör så för att ungarna ska få något mjukt att ligga i..
ok känns som hon kmr vara helt naken snart

hehe, ja det kan kännas så, inte för att jag varit med om när de har boat eller fått ungar.. Men jag vet att det är helt normalt! Du behöver inte oroa dig!! :D
Japp, ska vara så…lita på kaninen, hon har instinkter som är tusentalsår gamla..
kan skicka in en bild sen..jag tycker de ser ut som en unge men de får ni avgöra sen.