Dags att flytta
Som vissa av er säkert vet så ska jag i sommar flytta hemifrån. Jag ska ta med hunden och kaninen. Merry min frasse flyttade i lördag och vad jag har hört så har han det bra. Fick en bild med och jag kan inte annat säga än att han ser ut att leva livet i en väldigt stor inhägnad. Fläckan och Flamman flyttar imorgon till en väldigt trevlig "gubbe". Flora ska jag själv ha kvar. Nu till frågan om när jag ska ta med henne till lägenheten. Flora är ju en väldigt social kanin. Eftersom hennes syskon flyttar imorgon så vill jag ju såklart spendera mycket mer tid med henne så hon känner sig säker och så. Men jag åker redan på lördag upp till min fästman och stannar där i en vecka lite drygt. Mina föräldrar tycker att ja borde låta henne var kvar här nere så länge. Dem har sagt att dem ska gosa med henne och så men jag litar inte på dem.
Så här kommer närmaste veckorna att vara för henne om jag tar henne med.
På lördag blir det ca 5timmars tåg/buss resa med fyra byten och sedan är min hund med också. Sen nästa fredag åker vi hem igen vilken tar runt 6 timmar med bil. Då åker hon med och sedan hämtar vi henne igen ca två veckor senare. Min fråga är om jag borde ta med henne på lördag. Tänker det kan vara bra för då får hon bo in sig lite och kanske hälsa på min fästmans kaniner då vi hoppas att dem kan bo ihop senare. Vi ska ju iväg till Finland därav att hon ska vara här hemma i två veckor. Min fästmans kompis som ska passa hans kaniner verkar inte vilja ta en till tyvärr.
Men bör jag ta med henne eller ska jag lämna henne hemma. Hon är ju så social och vill ha sällskap hela tiden. Det kommer hon inte få här hemma ju.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Om hon litar på dig och är trygg med dig så ska du ta med henne. Utifrån vad du berättat om dina föräldrar så tycker jag inte de verkar förstå din kärlek till dina kaniner.. Alltså tycker jag att hon har det bäst hos dig! (förutsatt att hon inte är extremt spattig) men då skulle någon kanske kunna ta hand om henne - någon du litade på.
Resa är inte jobbigt med en cool kanin. Men var beredd.. ha med en stor påse critical care…
Gör det som känns bäst för dig, tycker jag:) Kaninen vill nog helst vara med dig tror jag :)
/Kram Betul ♡
#1 Nej då det gör dem verkligen inte. Hon är en väldigt lugn och cool kanin. Tar allt med ro. Jag skulle gärna lämna henne hos farmor men jag behöver pappas hjälp med att få dit buren och det går han inte med på när dem själva är hemma.
Då tar jag med henne säkerligen. Det är ju en bra bit att köra men jag är ju lugn och sen är hunden lugn med så det borde ju smitta av sig på henne med.
Lycka till:) hoppas resan blir trevlig!!
/Kram Betul ♡
#4 Haha jo hoppas det med. En hund och en busig kanin och en gigantisk väska. Min farmor tror att jag blivit galen.
#3 Jamen då vill hon säkert vara med dig.
Sedan när ni ska till finland så kan ju din farmor ta henne då, ifall du litar mer på henne. (Antar att det kanske är svårt att ta kaniner med till finland.)
#6 Jo jag tror det med. Hon är liksom min vi har fastnat för varandra.
Jag kan ju fortfarande inte få buren till farmor. Är väl tvunget att mina föräldrar har henne då. Ska se om min fästmans kaninvakt kanske kan bli lite charmad av henne när vi träffas i helgen. Hon kanske tar henne ändå om jag har tur. För ta med henne till finland blir jobbigt. Vi ska köra mycket och knappt vara med henne. Då är det nog bättre om hon är hemma även om jag inte gillar det.
Jo det har du nog rätt i.. Fast jag vet också att det var en tjej som jag tyckte lät bra som tog emot kaniner för bra peng i tyresö tror jag det var..?
#8 Okej. Har du namn eller nummer eller ja något så man på något sätt kan få kontakt med henne?
http://kanin.ifokus.se/discussions/4fd4a3c6d4ebea6f43006ded-kan-vara-djurvakt?discussions-21
Jag tyckte det lät bra. Tror också att hon dragit lärdom av de misstag som folk kritiserar henne för. Jag tycker hon låter bra o bra pris.. ni kan ju kolla..
#10 Jag har skrivit till henne. Men jag ska prata med min fästman först. Jag får ge henne besked efter helgen. Hade ju föredragit om min kanin och min fästmans kaniner kommit till samma ställe då jag tror att hon känner sig mer självsäker med dem i närheten.