Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1840 ggr
Mida
0

Färghjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är nyfiken på vad färgerna på min kaniungar är för någon :) Jag har inte så bra bilder på alla men vi kan ju börja med den första, så ks ajga försöka fixa bättre bilder på resten sedan också ^^

Lilla Teemo (hona)
Jag har hört förslaget Lux men jag tycker hon är lite brunaktig i pälsen också så ja… Ni experter vet betydligt bättre än jag så vad tror ni? :)

Mida
0

Har fixat bilder,

Här kommer Love (uttalas som det svenska namnet och inte engelska ordet för kärlek).
Han är viltgrå eller? x)

Mida
0

Indra, den andra honan i kullen.

Jag skulle gissa på brokad något x)

Mida
0

Villeman, minstingen i kullen :D
Grå Tan eller nått? :3

Mida
0

Och så lilla kurt :)
Brokad om jag fattat rätt, men vad heter hans ljust brungråa färg som är så mysig? ^^

Blenky
0

Love är nog chinchilla, Indra är viltgrå brokad, Villeman är nog viltblå och Kurt är också viltgrå brokad (om inte bilden lurar mig) Glad
Teemos färg har jag ingen aning om, men jag tror inte att det är lux Obestämd
Vet du vad föräldrarna har för färger, eller kan du lägga upp en bild på dem med? Ibland blir det lättare att räkna ut färgerna på ungarna då Glad

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

Mida
0

Här är mamman, svart brokad :)

Mida
0

Och pappan, jag har liksom inga bra bilder på dom två just nu eftersom min dator är på lagning x( Men man kan ju se färgen i alla fall ^^ Han är viltgul :)

Agda
1

Första är viltblå, chinchilla, viltgrå brokad, otter blå och viltgrå brokad.

Eftersom att det är en otter i kullen så är en av föräldrarna otter, vilket mamman är (hon har ögonringar, vilket en vanlig svart inte ska ha, likaså ljusa öronkanter). Så mamman är alltså brokad otter svart Glad

Mida
0

Okej, men hurkan Kurt och Indra vara samma färg? :O Färgen är ju hur olik sig som helst :S Indras är ju mörkt brun och med mörkgråa nyanser medan Kurt är ljusbrun med ljusgråa nyanser :/

Jag har en unge till, men han såg ut som mamman så jag tänkte inte på att lägga ut honom, men jag har bara en bebis bild på honom, men kan du säga om han också är brokad otter svart? :)

starfredberg
0

Villeman är white blue då stickelhåren inte går så långt upp :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

[Luppa]
0

Jag skullle säga

#0 viltzobel, möjligen blå?
#1 viltzobel
#2 viltgrå brokad
#3 otter blå? Är den lite cremefärgad på magen som den ser ut?
#4 viltgrå brokad
#9 brokad otter svart

Mida
0

#11 Ja han är ganska gulvit under magen :) Fast jag tror mer på Cinchilla är viltzobel på #1 för han är aningen mörkare än han ser ut att vara på bilden ^^

[Luppa]
0

#12 Känns troligare med viltzobel om han är brunaktig i pälsen, det ska inte finnas någon brunton alls på en chinchilla.
Det finns viltzoblar som är ruggigt lika chinchilla, denna tex.

Mida
1

#13 Det finns inget brunt i Love bilden i inlägget #1 ^^

[Luppa]
0

#14 Haha, sorry jag tänkte på #0. Oavsett så är risken stor att båda är viltzobel om en är det. Har som sagt sett många viltzoblar som inte haft brunton.

Fast egentligen kvittar det väl ^^

Lina R
1

Viltzobel är mer troligt ja, brunskimmer = viltzobel.

#10, varför skulle en white blå inte ha stickelhår högt upp? Villeman ser dessutom ut att ha cremeton, då kan han inte vara white utan är otter. Och huruvida dom är det eller inte har inte nåt att göra med höjden på stickelhåren.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Lina R
0

#9 Alla färger kan ha olika nyanser :). Även viltgrå kan variera.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se