Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 578 ggr
[Plumskaniner]
0

Ang ny kanin.

Fick hem min efterlängtade franska vädurs kille igår. Han fick åka 3 timmar i bil och var efter det lagom rädd osv. Beslutade mig för att bara låta honom vara med gräs och pellets. Nu på morgonen var han lite mer frammåt, dock inte kommit fram till gallret och tagit gräs vilket alla mina andra kaniner gör. Men han sitter inte bara ihop tryckt i ett hörn vilket han gjorde igår.

Tänkte nu fråga om ni har lite tips? hur man gör kaninen mer säker med mig och hur vi kan bygga upp ett band mellan varandra. Tacksam för svar!

Fridaaaa
0

Jag brukar bara ge mat och vatten första 1-2 dagarna (beroende på kaninen), sedan sitter jag mycket med dem i Hage, kelar mycket, ev ge godsak, osv :) Det kommer efter hand sen det med ett band emellan ägare och kanin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

alicekanin
0

När jag fick min aknin Tingelign så var hon jätte skygg. Det hon tyckte var läskigt var när man gick nära buren. Så när jag gjordet det så ignonerade jag henne. Då tyckte hon att det inte att det var så läskgt och när jag kom tram till henne sen så hade jag alltid med mig något gott så nu rusar hon tram även om man står flera meter ifrån=)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[Plumskaniner]
0

#1 & #2 - Tack för svaren!