Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1835 ggr
eamy
0

akuut!!

hejsan!

jag hittade en kanin unge i måndags den kankse är 4-5 veckor,

min pappa satte ihop den med mina andra 2 kaniner, först så sa han att dom var snälla mot varandra, men han vaknade i natt av att dom bråkade

och nu har den lilla vääärldens sörsta kött såår på ryggen :O !!!

jag undrar om man måste betala för att avliva kaninen fast jag har hittat den??

Linnet
0

Det var kanske inte så bra att sätta den med två andra kaniner. Hur stort sår är det, hur mår ungen?? Är det så illa att den måste avlivas, så får du nog räkna med att betala, spelar nog ingen roll hur du har fått tag på den.

[Fruktiz]
1

Varför satte din pappa ihop en kaninunge med 2 andra kaniner när kaninungen är ny och mycket mindre än dina kaniner?

eamy
0

#1 näj jag vet :S asså  såret är typ på hela ryggen all päls är lixom borta och det är helt rött där :S

men jag hade lite smärt lindrande hemma så gav den det.

men ska jag åka till veterinären med den??

asså vi har inte råd att avliva den för 500 :O

#2 jag vet inte :S

Denna kommentar har tagits bort.
[Fruktiz]
0

Men fast det kan vara dyrt att avliva är det nog bäst för kaninen att göra det. Jag menar, som du skriver har den ingen päls över ryggen och att det är rött, så tror jag att den lider?

eamy
0

#5 jaa det tror jag också, men vi har lixom inga penga,

men har nog hittat en veterinär som kan avliva för 100 kr

Linnet
0

Men bara för att pälsen är borta och det är rött, så är det ju ingen anledning att avliva, det läker ju och pälsen växer ju ut igen. Om inte kaninen verkar dålig eller så.

Rexkanin
0

#7 Min kanin hade hela pannan uppriven, men det läkte fort.
Fast det kanske beror på hur djupt det är :/

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

jossan84
0

Tar man hand om djur som inte räknas till de vilda djuren, tex. kaniner och katter så tar man på sig ansvaret för den. Så skadar den sig så får man sjäv stå för det. Däremot om man hittar ett skadat tamdjur kan man åka och lämna den till veterinären utan att uppge vem man är. Men i det här fallet så var den ju inte skadad när ni hittade den.

Om den måste avlivas och man inte ha pengar så kan man pröva att ringa en uppfödare som bor i närheten och som kan göra det åt en.

Kristall
2

TS: Om det vore din egen kanin då? Skulle du tveka med veterinärvård då också?

Kaninen blev ert ansvar när ni tog hand om den. Då ska ni också behandla den därefter. Om ni inte ville lägga ut pengar på den, varför inte lämna den till polisen eller något djurhem direkt?

Ett köttsår är inte nödvändigtvis dödligt, det kan behandlas, men det är väldigt jobbigt, infektionsrisken är mycket hög och det kan bli dyrt och om ni inte är beredda att göra det så kan ni åtminstone göra slut på kaninens lidande. Åk till veterinären eller avliva hemma om ni nu tycker att det är för dyrt, bara låt den slippa lida.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

eamy
1

vi åkte och avlivade den:) veterinären sa att det var bra att vi åkte in med den så nu flyger hon/han runt bland änglarna :)

[Fruktiz]
0

Vad skönt för den lilla kaninen! :)

eamy
0

#12 jaa! den led värkligen :/ så hemskt :( men nu lever den i nangiala på dom magiska ängarna :)

ninen DH
0

åhh!!

stackarn han måste lida! Det är nog bra om du fixar det så fort som möjligt! Det är välldigt sorjligt. Men  som #1 sa så är jag ganska säker på att det kommer kosta.

Stjärnfallets
0

#14 Den är redan avlivad!

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

Katten_
0

R.I.P :(

/Christel & kaninerna! Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer