(ev. sökes) Dvv rex hane för parning
Jag funderar ev. på att låna in en rexpälsad/satinrex hane för att ta en sista kull efter Dell nu i Augusti/september någon gång.
Då jag gärna vill ha en avkomma från henne tänker jag förmodligen spara en av ungarna om de dyker upp de färger jag söker.
Lite info om min hona;
Royalseed's Dell
färg. Svart Wienertecknad, oddeye
ras. Dvärgvädur
päls. Lejonman RB
född. 28 Maj 2009
u. Pysselgårdens Fanestha, Kanel WT Blåögd
e. Rex, Havanna (tysk imp.)
Kan inget om hennes släkt längre bak..
Dell är en otroligt mysig kanin och en underbar mamma. Dell har haft 4 kullar tidigare dock en dödfödd kull. Hon är jätteduktig när de jäller att ta hand om ungarna och aldrig haft död på någon.
Inte hoppad med då hon inte visat intresse för detta. Hon är lite kompakt i kroppen då hon inte riktigt vågar inte riktigt "visa upp sig". Ungar från hennes tidigare kullar har alltid blivit lika nyfikna, sociala och kelna.
Krav på hanen;
• Får inte vara aggressiv på något vis.
• Inte vara viltfärgad/bära på viltfärgat
• Bära på/Vara Havanna eller Madagaskar helst Wienertecknad
• Absolut inte bära på bettfel eller ärfliga sjukdommar.
• Ha bra kropp (öron, huvud, kroppsbyggnad och päls)
Visa gärna bild på hanen du kan låna ut samt ev. bild på tidigare kullar (om inte tidigare kullar så visa gärna på syskon, om du har de)
Jag finns i Nordvästra Skåne, 2 mil utanför Helsingborg.
Så gärna i närheten.
Har du en hane som du tror passar så får du gärna kommentera!
Har du även fler frågor om Dell så får du gärna ställa de 
Bild på Dell 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Puttar upp, kan säga att de med madagaskar samt havanna är bara ett stort PLUS. Men började fundera på lite andra färger med som fungerar bra som ex. Blå, kanel, egern, och ev. alla möjliga sorters japanteckning :)
-' Malin Hultman

Jag lånar ut mina hanar Iago (japan satinrex) och Gabriel (madagaskar satin med rexanlag). Finns i Skurup i Skåne. Bilder på båda finns på hemsidan:
http://chagallskaniner.weebly.com
Båda är fantastiskt snälla och har gett jättefina ungar hos oss. Bilder på senaste ungarna finns också att se på hemsidan (E-kullen och F-kullen)! 
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
Kolla på min hemsida :) har både en Japan Satinrex hane och en japan mantlad/ brokad hane :)
#2; Ska kolla där :)
#3; hemsida? :)
-' Malin Hultman
Yes! Kolla länken på min presentation :)
Putt!
-' Malin Hultman
Här har du en underbar hane som heter Stjärnornas Lukas. Han är Bourgogne/Svart japan, vitörad och rexbärare. Han blir pappa denna veckan. Finns utanför Helsingborg :)
#7; riktigt fin hane, men tyvärr är de rexpälsat/satinrexpälsat jag söker :)
-' Malin Hultman
#8 han är rexbärare så med din hona bör det bli rexade bebisar också.
#9; Eftersom jag vill ha garanterad rexpäls på ungarna står jag över. Men han är riktigt fin! :)
-' Malin Hultman
#10 Helt okej :) ska bli spännande att se hur många rexbebbar det blir i min kull efter honom
Putt :)
-' Malin Hultman
#12 Nu är kullen född och det blev tre rexpälsade av nio möjliga så Lukas är garanterat rexbärare =)
#13; Men eftersom jag vill ha garanterad rexpäls så vill jag ha en rexpälsad och inte rexbärare :P
-' Malin Hultman
#14 Fast om Dell är garanterad rexbärare och du parar henne med Lukas så blir där säkert rexade bebbar (beror ju såklart på antal och slumpen). Om inte Dell är rexbärare så kvittar det om du parar med en som är rexad - då får du bara rexbärare. Däremot ökar det chanserna för fler rexade bebisar om Dell är RB och du parar med en som är rexad.
Blev lite klyddigt men du förstår kanske? ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#15; Jo jag vet hur det går till ^^
Men det är de att jag vill kunna spara en unge som är rexpälsad i just den färgen jag söker därför jag helre vill ha en rex för att öka chanserna för rexpäls. :)
Hade ju dock kunnat testpara just för att se, men känns onödigt att ha en kull på ex. 7st bara för att testa om hon är det eller inte :)
-' Malin Hultman
Jo jag vet att du vill ha en rexpälsad. Tänkte bara berätta att det blev och hur stor procent som blev rexpälsade =)