Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 508 ggr
Sosso
0

Tips!?

åååh, fotosuuugen ! :D tips? när man fotar så man får Bra bilder (vinklar, färger, ljus, m.m)? :) Har ni tips? på hur ni får eran kanin stilla när ni fotar? :P

lill-jarven
0

huka dig eller lägg dig på marken så du kommer i samma höjd som kaninen.. fota inte mot solen

KvirrZ
0

Precis som #1 sa, ta i höjd med kaninen :)

- Mvh Emma

Mysofi
0

Försök fixa någon fin bakrund, blommor gräs, träd osv.

[Maria-Gerbiler]
0

Fota så att bilden blir horisontal, inte sne alltså. :) Om kaninen skall vara stilla när du fotar kan du ju koppla kaninen, om den inte har något emot det dvs.

Sosso
0

#1, 2, 3: Tack, det ska jag tänka på :)

#4: Det är just det som är så svårt xP Att få bilden Rak, så att säga.. Som sagt, övning ger färdighet ;) Koppel går väldigt bra, inmed att jag inte har rasthage :p

[Niike]
0

Försök få kaninen att fokusera på något. Kanske ber du någon att gå förbi en bit bort så att kaninen kollar på det, utan att bli rädd såklart.

Sosso
0

#6: Bra tips? :)

Tina-A
0

Att locka den med något gott över huvudet så kaniner ställer sig på bakbenen kan vara fint också. Utan att man ser godsaken som man lockar med dårå :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sosso
0

#8 Tacktack ^^ Älskar bilder på niner som står upp! :)

[Zoie]
0

Om du t.e.x ligger eller sitter på marken så att du kommer i kaninens höjd. Sedan kan man ha t.e.x en blomma,vatten,träd som bakgrund .. det finns ju jätte många saker man kan ha som bakgrundFundersam

Sosso
0

#10 Jorå. :) Mina kaniner är "tyvärr" väldigt spralliga när jag ska fota dom xD Så är man igång å precis ska knäppa, springer dom iväg eller vänder på huvudet xD

[Zoie]
0

men om du sätter dom i koppel ?

[Niike]
0

#12 - Personligen tycker jag att det är finare utan koppel. Men det är ju olika. Tycker kaninen ser "friare" ut utan koppel.

[Niike]
0

Om kaninen kommer när du ropar på den kan du springa bort en bit, dvs om du har den lös i rasthage eller liknande, och sätta dig. Sen ställer du in kameran i rätt läge o höjd, sen ropar du på kaninen. Då kommer den ev skuttande mot dig och då passar du på att knäppa en bild. Såna bilder kan bli kanska roliga men kanske lite suddiga. Det gäller att ha en bra kamera:)

Sosso
0

Jag har tyvärr ingen rasthage eftersom att jag bor i lägenhet så koppel har jag alltid "/ Vill gärna fota utan det men men..

Bra tips? iallafall :D