Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1056 ggr
sunnymybunny
0

Ska jag ?

Min kanin hane älskar att hoppa å tävlar ofta , men nu verkar han ha tappat intresset ;( Han står bara å luktar på omgivningen . Tror nidet blir bättre om han kastreras ? Många säger att de skulle nog funka men vad tror ni ? Han luktar liksom på hindret å gräset så länge han får . Dock låter jag inte honom göra det eftersom jag vet att han bara luktar inte undersöker hindret . För skulle han undersöka hindret skulle jag helt klart låta honom göra det ifall han var osäker eller så .

Tacksam för svar !! ;)

Fridaaaa
0

Hur ofta tävlar och hoppar du med han?
Han kanske har tröttnat?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
1

Låt honom lukta.. om du är för ambitiös kanske det är ger fel känsla.. det ska ju va kul för honom.. byggapå hans lust o lekfullhet?

säger jag utan att veta.. men tänker, om man själv vill att ninisen ska prestera nåt, så verkar det kunna slå tillbaka?

alltså låt honom nosa runt.. även atleter kanske har dagar då de bara vill leka o nosa?

lusten kanske kommer tillbaka… ?

Det är min korta erfarenhet av allt kanin: om man själv försöker få resultat snabbt, så slår det fel, men är man trägen o också låter honom hållas på sitt vis så kommer en dag då saker förändras så att man bah - paff -  var det så enkelt??

Nu kanske han vill lukta? Det är väl också bra? Låt honom?

Asså KH vet jag ju inget om.. bara en psykologisk tankegång jag följdeTungan ute

Vincent...
1

låt han vila ca 1 månad eller mer och se ifall han vill hoppa sen?

HAHAHAHAHAHA…..

Saffran.
1

Som #3 säger, låt honom vila ett tag. :)

torpetskaniner
1

Låt honom vila åtminstonde någon månad. Träna honom i sele på gräsmattor och där det luktar gott, förhoppningsvis vänjer han sig vid lukterna. Päcklan var väldigt nosig förut, det är helt borta nu, han vet att när det är tävling så ska man köra järnet, sen får man lukta ;)

sunnymybunny
0

#1 :  tränar cirka 2 gånger i veckan . kan vara så att han tröttnat. han ska få vila i 2-3 månader få se . Tack ! ;)

#2 : Du har rätt ! Han kissar å luktar . Han löshoppar också å de älskar han så lekfullhet har han massor av . Han ska vila i några månader . Tack ! :)

#3 : ja ! #4 : ja !

#5 : Hej Linnea ! :) Super bra tips? det ska jag ! ja . Det är ju som du kanske förstog Jollly Jumper ( sunnys bror ) som tävlade lätt . Du såg väl lite hur han var dock nosade han inget då men han ville inte hoppa så han ska ju få vila nu i 2-3 månader , tänker ju inte prässa honom osv , så han får vila å softa som bortskämd liten kanin kille :) haha.

Han ska tycka det är kul som han gjort innan .

Tack alla ! ;)

hjartelyckanskaniner
0

Har en gubbe som älskar att lukta på saker. Kallades ferdinand när han luktade på Tulpanen :P men är det sådant intensivt luktande så korrigera, putta lite löst på honom så att han fattar att på banan ska vi hoppa, utanför kan vi leka och lukta på allt. Självklart ska de få lukta på saker, men lär de sig att få lukta på något och du sedan inte tillåter det på banan så blir det fel. Antingen ja eller nej. Det är som med haniga hanar. Inte låter du de få jucka osv på dig. Man får säga till men på ett sätt som de förstår. Det är jättesvårt, jag vet för jag hade en som var väldigt kär i mina ben och armar. Klassa upp sig till svår med min kompis och tog 5 pinnar på raken och sen var han "botad". Kom fram till mig för en klapp eller korrigering men inte mer än så.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

sunnymybunny
0

#7 : Jaså okej ! Tack så mycket ;) ja !

sunnymybunny
0

#7 : Jaså okej ! Tack så mycket ;) ja !

hjartelyckanskaniner
0

#8 blir så virtigt om du säger ja ena gången och nej nästa gång:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

sunnymybunny
0

#10 : vadå ? :P