Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1403 ggr
sunnymybunny
1

Dräktig ?

De är så att jag var och parade min hona för nån vecka sen och undrar lite hur märker man att hon är dräktig finns det nåt mer än att bara vänta och se ? :) tacksam för svar !! Hon har inte visat tecken på sken dräktighet iaf . De har gått ungefär en vecka . så inte så långt än men finns det nåt man kan se tecken på ?

Fridaaaa
0

Minst 1-2 veckor till innan man märker. Sedan finns det inte direkta "tecken" mer än viktuppgång och ev ändrat beteende :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
2

Två veckor ungefär :) men man kan väga dom från början och hålla koll på en ev viktuppgång. Även beteendet kan ändras något, lite mer revirvaktande tex. Vad är syftet med kullen? :)

Saaara
1

Det är väldigt svårt att se om kaninen är dräktig. Om man känner på magen så kan man lätt tro att det är ungarna man känner fast det bara kan vara vanliga tarmrörelser. Så det bästa är att bara vänta och se vad som om det kommer något :)

Parade min hona för ett tag sedan och jag inbill hade mej bara att hon var rund och man kännde ungarna, men det kom aldrig några ungar.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Linnet
0

#3 Inte förrän sista veckan kan det gå att urskilja ungarnas rörelser, det går att känna fosterblåsorna vid ca 10 dagasrs dräktighet, känns som spelkulor. Har lyckats känna det några gånger, men numera bryr jag mig inte om att försöka. Har man sett lyckade parningar så är ju honan med största sannorlikhet dräktig.

Saaara
0

#4 Det är nog lättare om man är van då. Jag är inte så van, så kanske därför jag tog fel^^ Det blev 3 lyckade parningar med min hona men inga ungar kom. :P

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

torpetskaniner
0

Du får vänta några veckor till Melanie! :) Ska bli så sjukt spännande om det kommer ungar :D Päcklan kommer vara så stolt pappa då hihi.

#2 Kan svara på syftet eftersom jag äger pappan :) En hopp/kelkull är syftet, förhoppningsvis slanka bebisar och kanske några som är lejon. Obesläktat med de stora hoppleden dessutom.

[_hsleiufhbtv]
0

#6 Ah spännande, behövs mer obesläktat inom hoppningen nu tycker jag Glad

torpetskaniner
0

#7 Tycker jag med :)

sunnymybunny
0

#1 : Okej ! Tack ;)   #2 : Okej ! Tack ;) #2 : ja syftet är precis som #6 säger :)  #3 : okej ! Tack ;)  #4 : Okej ! Tack ;)  #5 : Aha ! Tack ;)

#6 : ja vi får vänta :) Absolut är det de :D sitter ofta å tänker på vad de kan bli för färger/teckningar osv :) Det tror jag också att han kommer bli;) hihhi ! Japp de är syftet ;D ska försöka fixa en tråd här sen om hon nu är dräktig :) med bilder på de små.

#7 : ja eller hur ;D

Tack alla !! ;D

sunnymybunny
0

#1 : Okej ! Tack ;)   #2 : Okej ! Tack ;) #2 : ja syftet är precis som #6 säger :)  #3 : okej ! Tack ;)  #4 : Okej ! Tack ;)  #5 : Aha ! Tack ;)

#6 : ja vi får vänta :) Absolut är det de :D sitter ofta å tänker på vad de kan bli för färger/teckningar osv :) Det tror jag också att han kommer bli;) hihhi ! Japp de är syftet ;D ska försöka fixa en tråd här sen om hon nu är dräktig :) med bilder på de små.

#7 : ja eller hur ;D

Tack alla !! ;D

torpetskaniner
0

#9 Kommer bli jättespännande med ungar. Blir det inga får det väl helt enkelt bli en omparning ;)
Tror främst det kommer bli mycket japan och viltfärger, viltgult och viltgrått. Hoppas på några mantlade/brokade ungar!

Päcklan har förresten klassat upp sig lite, nu mera är han svår i rak med 1 pinne och medel i krok, har inte debuterat där än :)

hjartelyckanskaniner
0

Jag märkte 2 dagar innan födsel att Suffi hade ungar och då hade hon ändå 8 bebisar;) hon var stor och sov mycket men det kan de också göra under skendräktighet. Och ungarna levde rövare 2 dagar innan födsel. Hon kunde ligga ner också såg man hur det rörde sig. Vikten kan ju pendla precis som oparade honor. Ätit mer än vanligt, fått muskler, vatten i kroppen. Så vikten kan man inte gå efter:) Jag kan pendla 1kg på en vecka tex. Man har druckit mer än vanligt eller byggt lite muskler:) Visst, ungarna väger ju men det är inte så att hon går upp ett halvt kilo eller att man ska väga honan i tid och otid. Är det bebisar, så är det:) Bara stressigt att vara och pilla på henne hela tiden. Ni kan ju själv tänka er om någon går fram och ska känna på er gravida mage hela tiden. Jobbigt med tanter som kommer fram och frågar på stan om de får känna.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

sunnymybunny
0

#11 : ja det får det nog isåfall bli :) Ja det blir det nog ;) Ja e mantlad vore coolt :) Ja brokad är också rätt fint !  Grattis ;D så skojj !

#12 : jaha ! Tack :)