Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1155 ggr
pigelina
0

Kaniner som bor ihop

Jag har en utebur som är 170x200m och undrar hur många kaniner man kan ha i den? Frågar mest er som har flera kaniner som går ihop. En annan fråga är hur man lättast löser regnskydd, ska alla kaniner ha var sitt hus? Och kan man ha en blå wiener tillsammans med ett lejon eller dvärgvädur, eller är dom för stora så dom kan skada varandra? Var väll det jag undrade för tillfället:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

mandyosv
0

jag hade kunnat ha 4 kaniner i den =) Och ja de tycker jag på dina andra frågor =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
0

3-4 kaniner max hade jag haft där :)

Varit gömställe ja, det är bäst, det har jag märkt på mina, så att dem kan gå undan varandra om dem vill det :)

Ja det tror jag ska gå bra,blå wiener väl inte så stora?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pigelina
0

5kg väger en blå wiener ungefär. Hur stora ska "gömställena" vara?

// Hanna

mandyosv
0

Jag har gjort jättebra regnhus av en dunk som jag har kapat en del av kortsidan så det blir ett helt regnfritt litet plasthus hahaha, fast jag har gjort lufthål på andra sidan osv =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

mandyosv
0

#3 haha 5 kilo jag då funkar nog inte mina fina regnhus så bra till dom!

Men det är extremt stor risk att din Hage blir lerbad vid ihållanderegn, så jag tipsar om en presenning från öb för 79 kr, som du kan sätta fast över buren när det regnar!

Husen nu på sommaren kan vara trähus! Ta några träskivor och skruva ihop :D ca 60 x 50 kanske ? =)

pigelina
0

Kommer inte våga ha pressning över, för släpper den kommer den dränka kaninerna, och mig om jag är inne i buren:P men ska ev fixa plåttak :)

// Hanna