Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 751 ggr
[MiniPim]
0

OT - flicka drunknat!

Visst är det helt hemsk! Har ni hört vad som hände med henne?
FOlk som bor i mitt område skrev ''R.I.P'' på sina statusar på facebook. Jag kollade fort upp det och dem sa att en tjej hade drunknat i dems egna pool. Kollade fort i skolkatalogen och hon gick bara i förskoleklassen. Det hände ju bara några minuter från där vi bor!

Jag undrar bara hur föräldrarna har kunnat låta ett barn vara i en sån här stor pool? När jag var 6 år fick jag inte bada själv i en pool som hade 5 cm vatten i..

Usch, stackars unge!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15005075.ab

Vila i frid..

[MiniPim]
0

Nu sa en klasskompis till mig att hon trillade i.

Fridaaaa
0

Man ska aldrig låta barn vara nära en pool obevakat. Hade föräldrarna sett när hon trillade i, så hade det inte slutat så illa.
Nej oansvarit av föräldrar, barn ska alltid ha uppsikt översig nära pooler osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#2 Jag menar det.. När jag var 6 år fick jag inte sitta ensam i en basäng som det var några cm vatten i!

oliiver
0

Vila i frid..

/Kram Betul ♡

[Tilde]
0

Det hemskaste jag har sett på TV var när två små pojkar, tvillingar, ramlade i familjens pool och höll på att dö när mamman lyckades dra upp dem. Hon ringde larmcentralen och de sa att hon måste välja en av pojkarna som hon skulle ge hjärt-och lungräddning tills ambulans var på plats. Den hon inte valde kunde inte överleva… Rynkar på näsan

Kommer aldrig att låta mina framtida barn vara nära en pool obevakat! Och när de är det får de ha flytringar eller liknande, tills de kan simma.

R.I.P. stackars flicka.

[EllenAlicia]
0

vad hemskt :O

Imasy
0

Såg detta i tidningen, så himla tragiskt.

Barn är snabba på att hitta på saker och tänker inte på riskerna på samma sätt som vuxna/äldre barn/tonåringar gör.

Och av den anledningen kommer det aldrig att komma in en pool på vår gård så länge barnen är små.