hane utlånas till avel :)
jag lånar ut min 2 åriga kaninhane till Avel.
han är en 2 årig, blandras med färgen svart wienertecknad, snäll, söt och har vunnigt en PET-utställning. På sommaren blir det svarta mer brunt.
han vet även hur man hoppar och är ganska bra på det :) han kan hoppa upp i buren själv och den är typ 75 cm hög…
han har ett utmärkt temperament som skulle kunna avlas på? bäst till kel, men kanske även hoppning. söker ni utställningskanin får ni nog leta lite till ;)
han har aldrig varit pappa förut…
jag bor i stockholm. :)
skicka PM eller skriv här om ni är interesserade :)

finns redan en klistrad tråd för hanar som lånas ut
http://kanin.ifokus.se/discussions/4e7b886e88f472524e00195a-avelsdjur-utlanas
You can't spell Bitchy without Itchy
#2 ååhh. jaha ;)
#3 hehe, tack :)
Putt för honom :)
Vad gullig!:)
#6 tack :) intresserad? :)
#8 vad kul! :D jag bor I Stockholm, Huddinge ;)
Backy är ju så söt, och Huddinge är inte alltför långt borta… Men jag ska ju inte ha kull nu.
#10 men om du skulle vilja ta någon kull senare kan du ju bara PMa mig :)
#8 det där var ju också en underbar plutt
#12 håller med ;)
#10 Nej, har inga riktiga avelsdjur, Flash har visat sig duktig i hoppning men hon fyller ett på lördag så lite senare blir det jobbigt för henne.
gud va fin han är !!!!!!
blev ju ite sugen asså..
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
#15 det är bara att säga till :) har fortf inte Hittat någon…
Konstigt! För han är verkligen fin! Förrestn, hur gick det med snuvan och vad det nu var? Var ni hos veterinären? (jag är lite glömsk kanske du redan sagt)
Kanske skulle det löna sig för dig att ta reda på lite om hans påbrå (ivarje fall att där inte finns några bettfel, el sjukdomar?) Samt om vetten sa att han var fin och frisk, är det ju också något att skryta med när man söker partner för sin kanin. Det skryter jag iallafall med.
behöver en låne kanin till Avel i höst då kanske ja kan låna honom :)
men ska kolla lite först :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
#17 nja… Vi har inte varit där än för att jag är nämligen på Gotland med en kompis… Men det ska iaf bli av!!! Snart ;) tyvärr är jag borta i stort sett hela sommaren men jag skq värkligen försöka åka dit så snart som möjligen! :3 #18 :)) ja jag är ledig ;) det är bara atta säga till :P som jag sa ska jag till vetten och göra en liten check så att allt är bra. Kan ju hända att det kommer dåliga nyheter om bettfel elr liknande, då blir det ju inga ungar såklart! Man vill ju inte föra vidare dåliga gener!!! Men för hoppningsvis är allt som det ska ;)
#19 Men veterinären kan inte se om han bär på bettfel eller andra defekter. Vi hade två hittekaniner förut som fick ungar, den ena avlivades pga bettfel efter några månader, strax efter det dog hanen (ungarnas pappa), och nu har två till av ungarna dött av varbölder så det är bara en hona ur den kullen kvar.
#20 nähä! Jag trodde faktiskt det… Men det sa någon! Vissa kanske kan det…?
# 21 - en veterinär kan ju se om kaniner HAR bettfel. Om kaniner BÄR på bettfel (dvs någonting som inte syns) går ju inte att se, inte ens av veterinärer. Det är, vad jag förstått det, delvis därför somliga linjeavlar (inavlar) för att se eventuella effekter då dessa oftast (?) syns vid linjeavling då det blir dubbla anlag så att säga. :-)
Alltså bettfel kan doktorn hitta om hon tittar runt i munnen, och framförallt om det gått så långt att det skapar problem. Om de är aktiva, dvs. Latenta ej.
DÄremot kan doktorn inte se om det finns bettfel bakåt i släktleden.. Det är sådant som man måste fråga uppfödaren. Man kan ju hoppas att de inte avlat på någon med bettfel dock. Men konstigare saker har ju hänt.
Ofta har bettfel redan visat sig hos 2åringar, men tydligen kan bettfel också dyka upp senare. Sedan måste man ju skilja på bettfel som är nedärvda och dem som en kanin kan få av felaktig kost.
#22 oj det stod visst "vetrinärer kan inte se om kaninen bär på bettfel eller andra defekter" trodde hon skrev "vetrinärer kan inte se om kaniner har bettfel eller andra defekter" xD Det förstår jag ju att dom inte kan se! Det kan väl ingen se? Eller…? Tror inte att han bär på några defekter… Dock vet jag inte vilken uppfödare han kommer ifrån… ;(
Om det är bra uppfödare har de ju inte avlat där det finns bettfel. Och eftersom din inte har några så är det väl en god chans.
Är din köpt i djuraffär? Min är ju det, men där står det vilken uppfödare det är samt telefonnummer mm om man vill ha mer info från dem. Har tänkt ringa.
Ja han är köpt i djuraffär… Men eftersom jag köpte honom för två år sen och att jag inte visste vad uppfödare var då XD så tror jag inte att dom vet vilken uppfödare han kommer ifrån… :(