Billigt halm!
Nu är det så att vi letar efter friskt halm, som vi kan ha som underlag osv. Jag tycker det är bättre än spån och det är även lättare att städa. Vi har nu 7 burar som behöver så vi struntar i att köpa en liten påse vid djuraffären som kostar 100:- kr.
Vet ni någon som säljer massvis billigt?
på sommaren använder jag mattor som bur underlag och sandlåda där dom kissar o bajsar i .
mattorna behövs inte bytas så ofta om inte kaninen kissar på den ;D
kanske kunde vara någotting för dig?
HAHAHAHAHAHA…..
#1 Nja, jag vet inte riktigt. Tror jag håller mig till halm 
Kolla Blocket i ditt område :)
Du bör ha torv eller spån under halmet för halm suger inte åt sig kisset och det blir bara blött och ofräscht.
Jag tycker att spån är lättare att städa än halm xD Enda positiva är att man kan skaka halmet bort från bajs och så kan man använda halmet igen så länge det är torrt.
#3 Okej ;)
Jag brukar ha 1 lager spån, men jag tycker att det bara är att ''samla'' in halmen och slänga det och spån måste man sopa fram och massa x)
Men alla tycker väll olika ^^
#4 Jo detklart, sopa och damma ;) men jag har toalåda till de flesta och då är det bara att tömma den.
du kan ha spån i kiss hörnet?
HAHAHAHAHAHA…..
Ja, toalåda har jag till dem som väl bajsar i hörnen ;D
MiniPim använder väl vad hon vill i sina burar?
Dock är det lite svårt att få tag på halm i år. Skörden blev dålig förra året pga att det var torrt i början av sommaren och regnade för mycket sedan… Så halm är en bristvara i stora delar av landet.
4h gård säljer ganska billigt tycker jag. Det finns säkert någon 4h gård nära dig.
/Kram Betul ♡
#8 =)
Ja, det är inte så mycket liksom! Förut fick vi av våran granne men han hällde ut allt till sina vinbärsbuskar..
#9 Ska kolla ;)
#8 Absolut jag menar inte att hon inte kan/får men jag rekommenderar bara att ha spån (eller annat underlag) där de kissar. ;)