Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1195 ggr
[EllenAlicia]
2

Kvalster

kan det smittas till människor om en kanin har det? det var mjällkvalster :)

minaninar
1

Nej, men det ska behandlas av vet tror jag. Kolla med vetten.

[EllenAlicia]
1

inte min kanin opch den som har den VÄGRAR att gå till vet men jag har sagt till

minaninar
0

Vägrar gå till vet för att den inte vill betala?

Nåja, man kan också ringa vetten och fråga om råd först.. Kanske finns det något enkelt man kan göra?

[EllenAlicia]
2

#3  har tjatat på henne och hon vill ej >:(

minaninar
0

#4 Men vilken dum människa?! Varför säger hon att hon inte vill? Av vilket skäl vill hon inte?

Det är bra att du tjatat.Skrattande

[EllenAlicia]
0

#5 ah, för hon har en annan medicin-för människor!

minaninar
0

Hmmm.. jag tror mig veta att männsikors mjäll och kaniners mjällkvalster är två helt olika saker. Och att mjällschampon för människor inte hjälper. Så vitt jag vet så är det injektioner med ivermectin som gäller (tror jag, så slå mig inte)? Hos doktorn.

Det är inte heller bra för kaninen med massa schamponeringar..speciellt inte med medicin-schampo som kanske innehåller saker som ej är bra för kaninen. Om du kan få din kompis att förstå det vore det ju toppen. Men det är synd att hon inte är mer intresserad av att lära sig?

Som sagt, jag är inte helt hundra, men jag tror det är som jag skriver. Man skulle behöva kolla upp det dock.

[EllenAlicia]
0

det är inte shampo :)

minaninar
0

Ojdå, då undrar jag verkligen vad det är hon ger? Hoppas för guds skull att det ine är hydrokortisonsalva!? Förvånad

Ser kaninen enligt dig ut att vara dålig? Alltså ifall hon mår kasst, eller ifall pälsen har trillat av osv. Då undrar jag om det inte räknas som vanvård att inte ta den till veterinären? Hur länge har denna behandling pågått? (om du nu vet det)

[EllenAlicia]
0

kolodialt silver

[MiniPim]
0

Väldigt oansvarig kompis du har, kvalster måste behandlas och det måste din kompis fatta. Säg åt hennes föräldrar! Obestämd

[EllenAlicia]
0

dom håller med henne ! :(

[MiniPim]
0

#12 Men herregud, tror du du får ringa och be om råd då?

[EllenAlicia]
0

ska nog anmäla henne, vvi e inte ens kompisar längre då jag ine vill det..

[MiniPim]
0

#14 Tror inte man anmäler för något sånt, hur mår kaninen?

[EllenAlicia]
0

asså hon missköter sina marsvin oxå alla djur tillsammans har: klumpfot förhårdnader mjällkvalster och sellnic :/ om man anmäler henne åker dom hem till henne och kollar hur djuren mår, om dom inte mår bra tar dom djuren till ett bättre hem.

Vincent...
1

jag tycker du ska anmäla kaninen , för det kan ju någon gång bli värre med kaninen och då går dom ej till veterinären ;c

nästa gång kanske den lider alvarligt och då får den inte en hjälp!

HAHAHAHAHAHA…..

[Wera]
1

Hon kan ju be dom skriva ut recept på Stronhold för det gjorde min vet utan undersökning :) eller prova mjällschampoo för hund (om det inte är kvalster utan bara vanlig eksem eller mjäll förn utan undersökning vet hon inte om det är kvalster).

[EllenAlicia]
1

dem tror inte på ''svens medecin'' som hon säger ni vet inte hur mycket jag och min kompis tjatat :S

om ni undrar heter hon lilli-selin-kalle på kif

[EllenAlicia]
1

kolla på marsvin iFokus på ''sjuka''

[Wera]
2

#19 man får inte hänga ut någon så där här på iFokus.

[EllenAlicia]
1

oj viste inte Skämsförlåt då