Hej alla!!
Det var sådär 100 år sen jag var härinne - men nu är jag här igen och säger HEJ! Hoppas ni alla mår bra och era "ninisar" också.
Vår "Tok-Punzie" mår bra och fyller snart ett år!! Sist jag skrev berättade jag nog om kämpandet med att ha sele på henne. Det funkar OK nu men hon vill inte gärna ha den. Däremot brukar hon leta reda på den och slänga runt den eller gnaga på den (utan att ha sönder…nafsa…) när hon vill "ut på äventyr".
Hennes äventyr är då att hoppa igenom hela lägenheten och hamna på balkongen. Så rusar hon runt där lite o sniffar i luften och smaskar i sig MIN basilika!! haha…o lyssnar på fåglarna. Sen vill hon in igen.
Hon är jätteduktig och kommer nästan alltid när man ropar på henne. Eftersom det är mest jag som sköter henne och aktiverar henne så är hon ju i fötterna på mig hela tiden när hon är ute. (hon är alltså innekanin men kommer ut ur buren ofta…för er som inte vet)
Dessutom fick hon "spader" häromdagen och började boa. HOHO!! hon har ju inte ens "träffat en karl och ska ha barn". Jag blev helt förskräckt på vad hon höll på med. Nog för jag vet att en del honor kan göra sådär - men vår förra gjorde max en "liten boll" av pälsen i ett hörn. Men Punzie är ju något extra!!!! så hon gjorde en tredjedel av buren till ett bo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni kanske undrar hur lite päls hon har kvar - men faktiskt har hon massor kvar och den är riktigt fin och blank nu. "sommarkappan" ni vet - man måste väl byta eller…. '=)))
Ringde allafall vet. för att checka av vad jag ska göra. Jag trodde ju att jag måste ge näringstillskott så hon inte blir helt kal i pälsen. Men STOPP där det skulle jag inte. Snarare tvärtom - hon ska gå på hö o vatten o torrfoder nån gång ibland. jahapp så fel man kan ha. Dessutom sa de att jag ska aktivera henne massor och avleda henne från boandet men INTE ta bort det innan jag ser att hon struntar i det eller när det blir smutsigt eller så.
Tror hon hade sitt bo i 4 - 5 dgr. Men igår tog jag bort det och ännu har hon inte visat tendens till att bygga nytt. Det var "nybygge" som var risken med att ta bort det.
Däremot rekommenderade vet. att vi skulle kastrera henne så man slipper "det jobbiga beteendet" som kommer lite då o då. Det är då att hon "flirtar med oss" och bygger bo. Hmmmm jag vet inte ännu hur vi ska göra - vi får se. En kastrering i Sthlms trakten kostar för övrigt 1200kr för den som vill veta.
Oj det här blev långt. Men det var ju ett tag sen. Ska försöka titta in lite oftare nu.
Kram på er!
Buff från Punzie
P.S bilden är på bobygget när det påbörjades….det blev lite större än så….

va sööt hon är <3
Söt <3
Söt :)
- Mvh Emma
Hej Muumin!
Jag har undrat lite vart du tagit vägen, för poff, så försvann du.. ;)
Kul att ha dig och Punzie tillbax!
Heeeej!!! Vad härligt att äntligen höra från dig igen! :D Hoppas du har det bra, vi har saknat dig. Och punzie är sockersöt som vanligt ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Underbaar <3 :)
Välkommen tillbaks! :D
Glad att vara här igen. Har inte mått så bra o då blivit tvungen att välja bort vissa saker en tid….som detta forum. Men nu är jag här igen….och jätteglad att ni överhuvudtaget minns oss!!!!

VAD KUL ATT DU ÄR TILLBAKA!!! Verkligen!

Äntligen är du tillbaka! Har saknat er såå ;) Stanna nu är med oss :) Hampus hälsar söt Punzie! :)
#8: Hur tror du vi skulle kunnat glömt dig? ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]