Ras?
Hej!
Är det någon som vet vad detta är för ras?
Kön: Hane
Vikt: Upp mot 4 kg
Ras: Enligt djuraffären ska han vara en ''Nederlandse dwerg hangoor''
(Jag bor i Nederländerna) Man översätter det till ''Nederländsk dvärg vädur''
Ålder: 1 år (tror jag, det gick hemskt fel i djuraffären. Dom lurade mig angående ålder etc.
Jag är osäker på rasen
Tacksam för svar!
Ser lite ut som en dvärgvädur, men är inte säker.
Reagerade dock på varför personen håller ner kaninen i golvet ?
Gud så söt <3
Dvärgvädur ska väl inte väga mer än typ runt 2?
Om han inte är smällfet (vilket han ju inte ser ut att vara), måste han väl vara något större, eller ev blandras?
#2 det ser ut som om han kliar en rätt bekväm kanin?
ps, gillar du bad brains?
Linn H: Min pojkvän håller inte ner kaninen i golvet… dom kelar.
Minaninar: Han är smal, ja jag tror också det är någon slags blandras. Ja Badbrains är bra ;D
Lejonhuvad Dvärgvädur, och jag tycker inte att han ser så stor ut?
#6 om han väger 4 kg?
Jag trodde inte de kunde väga så mkt? Men man får alltid lära sig något nytt.
Oki.
Beror ju på vad man jämför med. När jag köpte honom var han jätteliten, dom sa att han inte skulle växa mer. Och om jag jämför med det så tycker ju jag att han har blivit jättestor haha!
#7 Vart står det att han väger 4? Tycker inte att han ser ut att väga mer än 2 kg
På min våg står det så. Vägde han för ett halvårsen och då vägde han 3,5 kg.
#10 Men vart i tråden? Eftersom #7 reagerade så kraftigt på att jag tycker att han inte ser ut att vara större än en Dvärgvädur när han väger 4 kg så antar jag att vikten har stått i tråden…
Jag är ingen tankeläsare, även om jag har önskat det många gånger 
Det står i tråden
i alla fall i tråden på min skärm 
whahahahaaa eller hur, tankeläsare vore fett najs.
Jaha så menar du! Min dator krånglade jättemycket så hälften av texten försvann. Och sen fick jag kopiera allt och sen kom vikten inte med. Och antagligen så missade vissa det. Ber om ursäkt :P
#12 Hahaha, inte på min.
Men jag fattar inte riktigt vart de 4 kilona sitter faktiskt… En 4 kg kanin är rätt stor.
Jag har ingen aning var de kan sitta. Men han är tung att bära också… Allting känns bara som en ända stor soppa. Djuraffärer borde vara tydligare. Me att han kan vara en lejonhuvad dvärg vädur kan nog stämma… Men jag skulle nog tagit bort ordet ''dvärg''. :)
#14 kan det inte vara lilla tysk med..? om man tänker att det där är en stor mansarm? proportionellt alltså.
Eller kan det vara skillnad i rasstandard i Holland och Sverige..? Eller är rasstandarder internationella?
#11 Det står ju i TS första inlägg högst upp i tråden. 
Om han väger 4 kg så kanske det kan vara en blandning mellan en större vädurs ras och en Lejonhuvad dvärgvädur?
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#16 Lilla tysk och något lejonhuvat är möjligt.
Ts, det är därför man aldrig ska köpa av djuraffärer. Man har ingen aning om vad man får, och djuraffären har ingen aning om vad de säljer.
Min syster har en "Dvärgvädur" i samma viktklass som din och med korta ståöron, köpt på djuraffär.