Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1895 ggr
moonlights
0

(S) Kaninungar

För 3 veckor sedan fick Ninja 6 stycken ungar. Om ungefär 5 veckor är de redo att flytta till nya hem.

Om ni är intresserade så maila mig på: sanna.lindmark@hotmail.se
Eller så kan ni skriva i tråden eller via pm.

Mamman är en vädur/dvärgvädur/holländare

Pappan är en vädur/lejonhuvad dvärgvädur

Detta var en tjuvparning och föräldrarna är halvsyskon (de har samma mamma).

De finns i Piteå men transport brukar gå att ordna :)

moonlights
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Audi (hane?)

moonlights
0

Cadillac (hane?)

moonlights
1

Ferrari (hane?)

moonlights
0

Mercedes (hona?)

moonlights
0

Pontiac (hona?)

moonlights
0

Rolls Royce (hane?)

dramanda1
0

vill köpa alla fyra skall ge dem till en kompis som vill ha kaninungar till orm mat ger 2000 kr för alla 4

[Sophieeee]
0

Inte bra med inavel…

moonlights
0

#7 Glöm det! :/

#8 Detta var ingen planerad kull utan det var en tjuvparning.
Jag vet att inavel inte är något bra och jag skulle aldrig gör det medvetet, men som sagt detta var en tjuvparning och inte något planerat. ;)

[Linneape]
2

#8 var ju som hon skrev inte tänkt då det var en tjuvparning:) lyft fram det positiva istället, jttefina kaninungar!

[Linneape]
0

#9 sorry han inte se att du skrev innan mig!:)

moonlights
0

#10 Tack :)

[Sophieeee]
0

Skulle tagit bort bebisarna, men bara min åsikt :) kul med ungar iaf, hoppas du får de sålda ^^

Frosstis
2

#13 varför det?! :o Det är ju kaniner fortfarande som gosar och säkert kan hoppa.. dumt att ta bort då.

Demix
0

Vilka sötnosar. Skäms

[Linneape]
1

#13 varför?! de är ju folk som avlar inavel medvetet ibland för att fåfram speciella saker. De är ju inget fel på dem även fast det är inavel, de är nog fler kaniner än vad man tror som är inavel.

[Sophieeee]
0

#16 Det är MIN åsikt. Man kan inte avla på djur som redan har inavel (finns en gräns) JAG tycker det är fel. Som om du skule ha samlag med din morfar tex men din dotter är fort mysig att kela med. Det blir ju fel…

Frosstis
1

#17 det är inte samma sak med djur.. Och dessutom var detta en tjuvparning. Slut med ot!

[Sophieeee]
0

Menar det :)

dermot
3

#17 OT, Är inget dåligt med själva inaveln - är de eventuella defekterna som är jobbiga. Bättre och inavla och veta vad man har än att inte göra det och sprida ev. defekter vidare..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

moonlights
2

#17 De här kaninungarna säljs ju inte som avelskaniner heller ;)

Rebiz
1

Varför i hela friden skulle man vilja avliva helt friska kaniner!? Sedan om man avlar med dem spelar de ju ingen roll ifall deras föräldrar var släkt eftersom om man parar någon av ungarna med en kanin som inte är besläktad så blir det ju ingen inavel där?

Usch nej, linjeavel är inget ovanligt och används hos en hel del uppfödare för att kolla att man har friska, defektfria avelsdjur eller vill få fram något speciellt. Dessa kaniner är precis som alla andra.

[Sophieeee]
0

#21 bra ;) #22 ursäkta? Det va fortf min åsikt som jag delade med mig av

EllinorErber
5

Ja, men om du har så starka negativa åsikter så kan du hålla dem för dig själv istället!

Lyft fram det positiva istället för att klanka ner på dessa 4 underbara liv, Huvudsaken här är att de är friska!

Du har rätt till din åsikt absolut men kom igen! Be nice!

Förövrigt grattis till bebbarna Glad

[Sophieeee]
1

#24 inte meningen att de skulle ses som starka, har daglig kontakt mes uppfödare så jag vet hur de jobbar. Inte alltid inavelsdjur blir friska heller, och så vitt som jag vet så försöker man undvika inavel. Min åsikt, erst fel om ni tar den fel. Detta är nu tillräckligt OT.

[Sophieeee]
1

Jag skrev bara att det inte var bra med inavel, ellerhur? För man kan ju inte säga att det är bra med inavel xD

Rebiz
3

Hur är de inte bra med inavel om man på så vis kan ta reda på om man använder sig av friska avelsdjur ? Det är ju väldigt ansvarsfullt och de är inte alls samma sak som incest med människor, som många (icke pålästa) kan tro.

moonlights
0

Min åsikt är att inavel kan vara något bra om man vet vad man gör, men vem som helst ska inte ge sig in på det. 

Jag hade aldrig planerat att para mina kaniner utan det var som sagt en tjuvparning. För jag kan inte nog mycket om kaninavel för att ge mig in på det och eftersom att det här inte är renrasiga kaniner så ser jag ingen mening med det.  

Men jag är inte emot linjeavel så länge man vet vad man gör och gör det för en bra sak. :)

moonlights
0

Putt*