Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 472 ggr
[Plumskaniner]
1

Mamman biter ungen..

märkte idag att mamman till min 6 veckors gamla unge biter den. Hon är brunstig så kanske beror på det? Men i alla fall, är för tidigt att sära på dom eller ska jag riskera att ungen blir biten? TACKSAM FÖR SVAR!

Algotgardens
0

Sära på dem, det är ingen fara. :) Se tll att den får etra nyttig mat bara, men inte någon som den inte är van vid.

[Plumskaniner]
0

Kaninungen blir inte rädd eller så, eftersom att den alltid varit med mamman?

Vincent...
0

sätt ett staket mellen dom om det går.

annars så tycker jag att du ska sära på dom

HAHAHAHAHAHA…..

[Plumskaniner]
0

Tyvärr har jag bara en vägg som jag delar av dubbel buren med så fall. Men märkte att så fort honan blev sur, alltså när jag stack ner händerna i buren för att ta matskålen, så blev hon även sur på ungen. Honan bet mig lite lätt, men sa till henne genom att putta på sidan så att jag fick utrymme. Blev dock attack mot ungen, och så fort honan får syn på någon annan kanin får hon rycket och stampar/springer/låter/morrar osv. Eftersom att ungarna slutar dricka när dom är 6 veckor, så gör det alltså inget om den skills lite tidigare än vanligt?

Vincent...
1

nej det gör inget om du särar på dom nu, men du behöver kanske inte sälja den nu för att den skiljs ju tidigare från mamman.

HAHAHAHAHAHA…..

[Plumskaniner]
1

Särade på dom nyss och dom satt båda och åt till slut. Ungen kommer säljas nästa vecka, när den är mellan 7 - 8 veckor :3