skendräktig??
Hej!
Jag undrar om en hona kan vara skendräktig? om det bara är ca: 3 dagar kvar till beräknad tid (30 dagar) till födsel? Kan man känna ungarna ungarna denna tiden eller är de förtidigt?
tacksam för svar!:)<3
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
skendräktig? är när dem tror att dem är dräktiga, så det är dem ju under hela den tiden sedan PARNING i så fall, dem har inte ungar i magen och sedan blir skendräktiga:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kän på magen om du känner något som rör sig där i är hon dräktig! :) Men har hon blivit tjockare? börja hon bygga bo direkt efter parningen är det teken på att hon är skendräktig?. Men du kan inte känna ungarna förns dag 20! 
#2 Jag kan känna att det rör sig något i magen imellanåt men inte exakt hela tiden. Hon började bygga bo ca: 3 dagar efter PARNING men jag har oxå hört att de är väldigt olika hur kaniner gör med sina bo. Vissa börjag bygga med päls nästan deräkt efter PARNING och andra bara några dagar innan födsel. Trixi (kaninen) har inte byggt med päls än utan bara med halm och hö en så länge.
Det har gått 26 dagar nu efter paringen! :D
Vänta tiden ut innan ev. omparning. ibland kan det ta lite längre tid än beräknat!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Min hona byggde bo med halm på dag 20-21 och idag är vi inne på 31:e dygnet så det borde komma ungar när som (hon är så tjock om magen). Men som någon sa, det är så olika från hona till hona.
Min hona är inne på dag 28 nu.
Idag när jag gick ut och kollade i buren så såg jag att hon hade lagt päls i sitt bo e de ett tecken på dräktighet eller? Hon e ju väldigt tjock om magen och som sagt jag tycker jag känner att de någor som rör på sig imellanåt, e det förtidigt eller e det ett tydligt tecken?
Jag har aldrig haft en kull innan och jag vet inte exakt hur hen hona ska bete sig som dräktig. Det var inte jag som valde att få kanin ungar utan det hände en olycka när hon var var på passning på ett zoo när vi va bortresta. <3
En av mina honor gjorde bo på morgonen och födde på eftermiddagen =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Haha, min gjorde de dag 7 efter PARNING =)
Om jag sulle gissa själv så skulle jag inte tro att hon e skendräktig? men jag vill ha andras åsikter också:D