Hitta bur
Alltså hur svårt kan det vara att hitta en bur lagom stor till en jätte och två fack i Stockholm eller runt om som inte kostar jättemycket. Jag flyttar om två veckor och tar då med Flora och hon bor inne ett tag. Men sen när jag hämtar Merry ska dem flytta ut om ca 6veckor. Men jag kan för allt i världen inte hitta en bur. Hittade en jättestor och fin och då var den för stor. Så irriterande. Jag håller på att få panik. Det är inte heller första gången denna månaden. Sen blir inte kaninerna sålda. Vad tusan ska jag ta mig till. Hittade en bur som egentligen är någon centimeter för liten. Sa att det gick bra men jag tror jag har ändrat mig nu det funkar inte. Vill inte ha för liten bur även om det bara gäller någon centimeter jag skulle få så dåligt samvete. Pappa sa det "jag bygger bur när det är bestämt att du ska flytta dit". Det är bestämt men han tror att jag kommer tillbaka om typ en månad. Var ska jag ha Merry så länge i en liten innebur eller. Min pojkvän sa att vi tar in honom. För det första så hittar man ju knappast en innebur som är tillräckligt stor sen så gör han väl samma sak som ute. Drar i gallret med tänder och stampar i golvet. Jo tack då lär vi ju få sova. Jag vill inte ha kvar honom en ingen vill ha honom. Jag är så otroligt trött på allt. Just nu vill jag bara ta Tintin och Flora och åka upp till Stockholm. Enda som håller mig ifrån att göra det just nu är att jag ska träffa min kusin imorgon. Lilla härliga A som fyller ett år. Hon är så förtjust i Tintin. Ursäkta men jag ville få detta ur mig nu när min pojkvän gått och lagt mig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
bygg en bur, byggmax har billiga plankor
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Varken jag eller min pojkvän kan bygga. Hans pappa kanske kan men han är otroligt tveksam. Jag har ju burar men lite svårt att få dem till Stockholm. Tar liksom sex timmar med bil vad tar det inte då med släpp.
Åh synd.. Fast.. jag trode heller inte jag kunde bygga, men jag kunde! behövde bara en sticksåg (så man slipper handsåga), en skruvmaskin, skruvar & matierial som man köper på byggmax & öb! om man inte har möjlighet att sätta riktigt tak på förutom trä så kan man ta en presennig som tillfällig lösning ;) haha.. men du kanske ändå inte vågar starta nått bygge ;) hehe
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#3 Inte från grunden. Pappa har ju alltid gjort alla burar åt mig. Jag har gjort en själv men som sagt så var det inte från grunden och sen fick jag lite hjälp. Sen dessutom en stor två fackare. Nej det är lite väl stort att börja med.
Man kan ju köpa ett stort skåp billigt och liksom ta bort plankorna innuti. Såga ett hål i en av dörrarna och sätta i nät. :) Sen sätta något tak ovanpå. Det kanske bara håller några år, men det är i alla fall billigt, haha :)
#5 Det kan funka iaf till min lilla kanin. Merry sliter sönder en sån på bara en vecka. Han försökte med sin bur idag men den är verkligen riktigt gjort och skittung så det klarar han inte. Nätet har jag dock fått byta.