Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1277 ggr
[MiniPim]
0

Ananas?

Kan kaniner utan diarre äta torkad ananas?

Håller på att torka frukt och vill veta ;D

BamsePower
0

Annanas ska vara ganska ofarligt i små mängder :)

minaninar
0

Ja en liten pyttebit vid belöning då och då.

NaDa...
1

Jo. Det är bra om kaninen har förstoppning :) i alla fall färsk, men torkad borde nog vara anska liknande.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[MiniPim]
1

Tack för svaren! :)

Lina R
0

Jodå, MEN ge inte torkad ananas som du köper i matbutiken. Den har ofta blivit dränkt i sockerlag innan den torkats.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[MiniPim]
0

#5 Vad bra, absolut inte. Jag torkar all frukt själv till kaninerna! :)

minaninar
0

Jag brukar ge lite färsk ananas ibland. Jag brukar ge från den hårda mitten, den verkar inte lika söt och så är det mycket fibrer. Men ger bara en liten bit, mkt uppskattat är det hur som helst.Glad

MiniPim, har ni torkugn? Eller kör ni direkt i ugnen?

[MiniPim]
0

#7 Okej :) 
Nej, frukten får stå ute i någon vecka. Har läst att man kan göra det, sedan har vi torkskåp där inte flugor kan sätta sig på frukten

minaninar
0

#8 Menar du att frukten står ute när du gjort bitar av den, eller att den står och mognar i skal och allt?

Torkskåp! Vilken Otroligt bra idé. Tyvärr tror jag inte det skulle bli uppskattat om jag smög ner i den gemensamma tvättstugan och stoppa frukt i skåpet.Tungan ute

Räcker att jag smög ner när min kanin började stasa i magen lite, och lade honom på en filt på torktumlaren och hoppades att ingen granne skulle komma. Tröstade mig med att det är så många hundägare i huset att de allra mest allergiska nog ändå inte kan tvätta där nere.