Egen bur
Måste en kanin som ska ha ungar ha en egen bur/hage? Eller kan två honor som går bra ihop fortsätta vara med varandra när den andra får ungar? Eller om båda ska få ungar? Vad anser ni?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
ingen som tycker något????
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Jag har aldrig låtit honor som ska ha ungar gå i samma Hage, så jag kan inte uttrycka mig om det.
Jag har däremot hört enstaka fall där det har funkat, men jag vågar själv inte ta den risken. Dessutom kan jag inte riskera att låta ungarna förväxlas, eftersom jag föder upp utställningskaniner.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Jag särade på mina, märkte redan innan hon fick ungar att det ej skulle fungera. Hon blev hårdare i temperamentet mot sin kompis, inte så att hon bet eller blev elak, men hon frös ut henne lite. Nu kan jag dock ha dem ihop utanför buren och utan ungar utan problem, men skulle ej ha dem ihop på heltid.
Jaha okej! tack för svaren, jag kan inte tänka mig att ha dem ihop när de har ungar men läste i en annan tråd att det var någon som sa att det inte var några problem typ..
Jag hade en hona som jag flyttade till egen bur för kände att hon skulle snart få ungar.. Sedan var jag tvungen att sära på några andra , och eftersom att den honan inte ens börjat boa så tänkte jag att hennes bästa kompis kunde bo där under natten tills ja byggde ny Hage dagen därpå. Men dagen efter märkte jag ett stort bo i deras hus och där låg bebisar!!!!! Skickade såklart ut den andra honan fort som satan men ändå så låg dom bredvid varann och var vänner inann det! Både lite märkligt då att hon bara boade över en dag och födde, samt att hon accepterade den andra honan som hon ändå bara bott med i några veckor =)